به مجموعهای از دستورالعملها و استراتژی هایی که توسط یک شرکت یا برند تجاری به منظور جذب مشتری و فروش بیشتر صورت میگیرد، بازاریابی گفته میشود. به عبارت دیگر با توجه به تعدد شرکتها و برندهای تجاری، تنها کسانی موفق خواهند بود، که بهترین روش های بازاریابی را برگزینند و با توجه به مراحل بازاریابی نسبت به جذب مخاطب و فروش کالا یا خدمات اقدام نمایند. اما بازاریابی چند سطحی با شرکتهای هرمی تفاوتی اساسی دارد.
- دنیای بازاریابی، دنیای فرصتهاست و موفقیت در آن مستلزم بهره برداری از فرصتهاست؛ اما به منظور فرصت سازی و بهره برداری از فرصتهایی که در پیش روی شما قرار میگیرد به دانش و تجربه نیاز خواهید داشت.
- نگرشی که سبب برتری وی بر دیگر فروشندگان و پیروزشدن آنها در جلب مشتری میشود، این نگرش به آنها ایده و الهام میدهد و رویکردی است که به آن «نگرش مثبت» گفته میشود.
- هزینه پرداختی به دلار است و شاید برای هر کسب و کار آموزشی منطقی نباشد که این همه پول خرج کند.
- این روزها بحث آموزش بازاریابی محتوایی بسیار رونق گرفته است.
از این طریق، پس از مدتی خودتان به عنوان یک بازاریاب متخصص و موفق به مرجعی برای آموزش بازاریابی تبدیل خواهید شد. قیمت گذاری محصول، خودش دنیایی مکافات دارد، از طرفی باید همه هزینههای تولید و عرضه و فروش لحاظ شوند و از سوی دیگر باید قیمتی رقابتی داشته باشد. باید بدانید دقیقا این محصول شما در نزد مشتری چه ارزشی دارد، تا قیمتی منصفانه برایش در نظر بگیرید. این طور نیست که هر جور دلتان خواست محصول را قیمتگذاری کنید و در نهایت ببیند که رقیبان همه بازار شما را در اختیار گرفتهاند.
دوره اصول و فنون مذاکرات
در مقاله آمیخته بازاریابی میتوانید شرح کاملی از متد بازاریابی را بخوانید. باید پیش از تولید محصول، مکان فروش و نگهداری آن و حتی تعداد نیرویی که قرار است آن را به فروش برسانند مشخص شود. نخستین گامی که در این روش بازاریابی باید بردارید شناسایی کردن جامعه هدف است.
حالت فروش بازنده – برنده:
امروزه بیش از ۲ درصد مردم به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند . با پرگویی و صحبت کردن در تمام وقت، بازاریاب تنها مشتری خود را خسته می کند و اطلاعاتی را از او به دست نخواهد آورد. در بازاریابی حضوری، بازاریاب باید اجازه دهد مخاطب اول صحبت کند، سپس بعد از شناخت کامل نیازهای او، خدمات و محصولات خود را معرفی کند. بازاریابی حضوری موفق تابع تعامل دو جانبه مشتری و فروشنده است.
استفاده از آموزههای متخصصان و رهبران فکری بازاریابی
فرض کنید یک مجله خبری بازاریابی میخواهد محصول جدیدی را با استفاده از کمپینهای تبلیغاتی به پایگاه مشتریانش معرفی کند. آنها تصمیم میگیرند از فیسبوک، اینستاگرام، گوگل و وبسایت کمپانی استفاده کنند. تمامی این منابع برای تولید سرنخ مورد استفاده قرار میگیرند.