به گفته Jayson DeMers نویسنده بازاریابی، دلیل دیگری که بازاریابان به طور مداوم کمپینهای خود را اندازهگیری و پیگیری میکنند این است که این دادهها به آنها اجازه میدهد بازگشت سرمایه یک کمپین خاص را نشان دهند و اینکه آیا ارزشی برای شرکت دارد یا خیر. این کار نه تنها به بازاریابان اجازه می دهد تا یاد بگیرند که چه چیزی برای مشتریان موفقیت آمیز است و پیام های بازاریابی آنها را در حرکت رو به جلو تطبیق دهند، بلکه به این معنی است که می توانند ارزش خود را به شرکت نشان دهند. بازاریابهای اجتماعی باید با تیم بازاریابی گستردهتر شرکت همکاری کنند تا پیام خود را در همه پلتفرمها، به صورت آنلاین و غیرحضوری هماهنگ کنند، به طوری که هر بخش از برند استوری یکسانی مجله خبری marketing-schools را بیان کند. بازاریابی محتوا یک روش عالی برای افرادی است که از نوشتن و یا تولید ویدیو و صدا بهره می برند.
ابزارهای زیادی برای اندازهگیری موفقیت کمپینهای بازاریابی دیجیتال وجود دارد و بسیاری از بازاریابان بسته به نیاز و مخاطب خود از ترکیبی از این ابزارها استفاده میکنند (مجله فورچون گزارش داد که بسیاری از بازاریابان از بیش از 100 برنامه در کل فرآیند بازاریابی خود استفاده میکنند.) یکی از پرکاربردترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل بازاریابی، گوگل آنالیتیکس است که میتواند به روشهای تقریباً بیپایانی سفارشیسازی شود تا نحوه عملکرد سایت شما، کلمات کلیدی که کاربران را به سایت شما منتقل می کند، نحوه حرکت کاربران در وبسایت شما و موارد دیگر را تحلیل کند. در یک مدل معمولی تبلیغات کلیکی PPC مانند کمپین گوگل ادوردز، شما فقط پرداخت خواهید کرد. به گفته گوگل، اگر برای یک کسب و کار خشت و ملات (تجارت های سنتی) بازاریابی انجام می دهید، این توانایی برای کسب و کاری مثل خیاطی بر اساس مکان به شما کمک می کند تا هزینه تبلیغاتی را برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که در نزدیکی کسب و کار شما زندگی نمی مجله خبری marketing-schools کنند هدر ندهید.
به گیرندگان اجازه دهید تنظیمات دلخواه خود را تنظیم کنند – بازاریابی ایمیلی به کاربران امکان میدهد مشخص کنند که هر چند وقت یکبار میخواهند از طرف شما پیامی دریافت کنند، این روش میتواند برای تایید برخی از مشترکین ایمیل در لیست شما و کلیک کردن روی ایمیلهای شما مفید باشد. نمایه سازی محتوا – مهم است که به موتورهای جستجو اجازه دهید، به وضوح محتوای سایت شما را با انجام کارهایی مانند افزودن متن جایگزین برای تصاویر و رونوشت متن برای محتوای ویدیویی و صوتی، «بخوانند». در دوره کارشناسی ارشد بازاریابی دیجیتال، با مفاهیم پایه این ابزارها و از طریق دوره های آموزشی با جستجو و استفاده از آنها آشنا خواهید شد. دکتر مارک هابسون، دانشیار ارشد برنامههای کسبوکار، گفت: اگرچه به نظر می رسد بازاریابی دیجیتال دنیای جدیدی باشد، اما در واقع، بر بسیاری از اصول آشنا برای بازاریابان سنتی مبتنی است و به دانش بازاریابی بنیادین و دانش فنی نیاز دارد. اما مانند بازاریابی دیجیتال به طور کلی، به مهارت های استراتژیک و تحلیلی قوی نیاز دارد. این یک شکل کوتاه مدت بازاریابی دیجیتال است، به این معنی که وقتی که دیگر پولی پرداخت نکنید، تبلیغ دیگر وجود نخواهد داشت. در دهه گذشته، بازاریابی دیجیتال به یکی از اجزاء مهم در استراتژی بازاریابی کلی یک سازمان تبدیل شده است.
دو عضو تیم آکادمیک از دانشگاه جنوبی نیوهمپشایر (SNHU) در مورد اینکه چگونه بازاریابی دیجیتال با تاکتیکهای سنتی همسو میشود، صحبت کردند و اطلاعاتی را در مورد برخی از انواع بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ بصورت عملی به اشتراک گذاشتند. اما حجم وسیعی از اطلاعات موجود در مورد عملکرد بازاریابی دیجیتال می تواند مانند نوشیدن آب از یک شلنگ آتش نشانی باشد، از این رو بازاریابان باید بتوانند واقعاً معنی داده ها و نحوه ارائه استراتژی درک کنند. برای انجام این کار، بازاریابان سئو در مورد کلمات و عباراتی که مصرف کنندگان برای جستجوی اطلاعات آنلاین استفاده می کنند، تحقیق می کنند و از آن عبارات در محتوای خود استفاده می کنند. کارهای زیادی وجود دارد که یک متخصص سئو می تواند برای قالب بندی صحیح لینک ها، URL ها و نقشه های سایت انجام دهد تا آنها را در دسترس خزنده های وب سایت یا crawlers قرار دهد. در سال 2017، کاربران زمان بسیار بیشتری را با برنامه ها صرف می کنند تا تماشای تلویزیون.