رسانه های آموزشی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سراب-دراگمد

رسانه های آموزشی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سراب-دراگمد

نمايش هاي رسانه اي، باورها و ادراكات افراد از بيماري‌ها و سلامت را مي سازند يا بر آنها تاثير مي‌گذارند و اين باورها و ادراكات به نوبه خود رفتار سلامت فرد را تحت تاثير قرار مي‌دهند. مسائل سلامت كه در رسانه ها به نمايش گذاشته مي‌شود به سرعت مي‌تواند نگرش مخاطب را تغيير دهد. علاوه بر شكل دادن باورها و ادراكات، نمايش هاي رسانه اي مي‌توانند توليد معنا كنند (Lupton، 1999). تصاوير، كلام و گفتمان رسانه بر نحوه نگريستن به مسائل، مفاهيم و حتي موجودات انساني تاثير مي‌گذارد.اين‌كه ما بيماري و فرد بيمار را چگونه بنگريم كاملا تحت تاثير قالب و چهارچوبي است كه رسانه با كمك آن، بيماري و فرد بيمار را به ما معرفي مي كند. حتي رسانه مي‌تواند ايدئولوژي خود را در چهارچوب بندي كردن موضوعات سلامت دخيل سازد يا اين‌كه صرفا در راستاي تامين منافع ايدئولوژيك خود به ارائه اطلاعات سلامت بپردازد.

  • یادمان نرفته برنامه‌هایی که در گذشته اشخاصی را به عنوان پزشک و کارشناس به مردم معرفی کردند و دست آخر مشخص شد طرف حتی دانشجوی پزشکی هم نبوده و قاچاقی سر بعضی از کلاس‌ها حاضر شده و در این رهگذر، برخی اصطلاحات هم به گوشش خورده بود.
  • تصاوير، كلام و گفتمان رسانه بر نحوه نگريستن به مسائل، مفاهيم و حتي موجودات انساني تاثير مي‌گذارد.اين‌كه ما بيماري و فرد بيمار را چگونه بنگريم كاملا تحت تاثير قالب و چهارچوبي است كه رسانه با كمك آن، بيماري و فرد بيمار را به ما معرفي مي كند.
  • رسانه‌ها بويژه رسانه هاي نوين با انتشار اطلاعات سلامت، به افراد را در پذيرش مسئوليت سلامت خود و نيز مديريت سلامت خود كمك شاياني مي‌دهند.
  • بنابراين محققين حوزه سلامت و رسانه بايد به مطالعه الويت ها، تصاوير و اظهاراتي كه در رسانه به نمايش گذاشته مي‌شود بپردازند، همچنين واكنش مخاطبان رسانه به پيام هاي آن را نيز مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایلنا از ساری،دکتر سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در دیدار با عـلی صادق مقدسی مدیر کل صداو سیمای مرکز مازندران در خصوص تعامل بیشتر در حوزه سلامت به بحث و تبادل نظر پرداخت. با پيدايش اينترنت و وب سايت هاي شخصي، در رفتار جست‌وجوگري اطلاعات سلامت افراد تحولات عظيمي صورت گرفته است. گفتمان سلامت در اينترنت به دليل پويا و تعاملي بودن آن متفاوت از گفتمان سلامت در رسانه هاي سنتي است. كميت و كيفيت اطلاعات سلامت در رسانه اينترنت نيز از كميت و كيفيت اطلاعات سلامت در رسانه هاي سنتي متمايز است. تعاملي بودن اينترنت فرد را در مديريت اطلاعات خود بيشتر درگير مي‌سازد. علاوه بر اين، ناهمزماني اينترنت به جست‌وجو كننده اطلاعات سلامت اجازه مي‌دهد تا هر زمان كه بخواهد اطلاعات را ذخيره سازد يا مورد بازديد قرار دهد.

برساخت پیام‌های سلامت و پزشکی در رسانه و تاثیر آن بر آگاهی مردم

یادمان نرفته برنامه‌هایی که در گذشته اشخاصی را به عنوان پزشک و کارشناس به مردم معرفی کردند و دست آخر مشخص شد طرف حتی دانشجوی پزشکی هم نبوده و قاچاقی سر بعضی از کلاس‌ها حاضر شده و در این رهگذر، برخی اصطلاحات هم به گوشش خورده بود. اغلب در سیستم مراقبت های بهداشتی ما، پیشگیری و ارتقای تندرستی عباراتی هستند که به سلامت رفتاری مرتبط نیستند. کمیسیون Promote Prevent ما این پارادایم را تغییر داده و امیدواریم ادامه دهد. ✅ یکی از مزایای تبلیغات پزشکی و پزشکان در سایت جراحنو برندینگ شما است. به دلیل بازدید بسیار بالای کاربران اینترنتی از این سایت، هزینه ای که شما بابت تبلیغ پزشک یا تبلیغ مطب و کلینیک زیبایی خود پرداخت میکنید بسیار مناسب است و در مقابل بازخورد خیلی خوبی به شما خواهد داد. رسانه های اجتماعی از همه جهت رو به رشد است و می تواند همه ی حرفه ها را در بر بگیرد .

دوره‌های بازآموزی‌های رسانه ملی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد. مجله جراحتو، رسانه تخصصی در زمینه زیبایی و پزشکی و یکی از پربازدیدترین وبسایت ها در زمینه معرفی بهترین پزشکان، جراحان و کلینیک های زیبایی تهران و سایر شهرهای ایران می باشد. ما در رسانه جراحتو سعی می کنیم با تولید محتوای باکیفیت و کاربردی برای شما عزیزان، بهترین و مجرب ترین پزشکان هر حوزه را معرفی گایدلاین پزشکی ایران نماییم. در این راستا بانک جامعی از اطلاعات بهترین پزشکان و مقالات زیبایی و سلامت را برای شما عزیزان آماده نموده ایم. هدف ما در رسانه آنلاین پزشکی و زیبایی ارائه به روزترین و بهترین مطالب پزشکی و زیبایی در دنیا است. هر چه تعامل در اطلاع رسانی موضوعات بهداشتی و درمانی از طریق رسانه ها بیشتر شود مردم از ثمرات آن بیشتر بهره مند خواهند شد.

در جامعه اي كه بر مسئوليت فردي شخص در قبال سلامتي اش تاكيد مي‌شود، اطلاعات سلامت نقش مهمي را براي شخصي كه جست‌وجوگر اطلاعات سلامت است و مسئوليت سلامت خود را نيز بعهده دارد، ايفا مي‌كند. حال با دانستن این موضوع که امروزه رسانه ها دیگر بخشی جداناپذیر از زندگی افراد جامعه شده اند و بیشتر زمان خود را با این ابزار می گذرانند قصد داریم که نقش تاثیر پذیر آن ها را در میان یکی از زمینه هایی که در آن ها حضور دارند بررسی کنیم و آن در حوزه سلامت است. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشد. دکتر منتظری از اصحاب رسانه خواست که در کنار جامعه پزشکی، صدای نظام پزشکی را به طرق مناسب به گوش دست اندرکاران برسانند. رسانه و خصوصا تلويزيون به عنوان رسانه فراگير نقش مهمي در ايجاد ترغيب، تشويق و تلقين برخي رفتارها، عادات و گرايش ها دارد مي توان در حوزه سلامت و بهداشت و گسترده کردن آموزش هاي بهداشتي در سطح جامعه از طريق رسانه به اين مهم تاکيد کرد. فرد اطلاعات سلامت را جست‌وجو مي‌كند تا شكاف ميان آنچه كه مي‌داند و آنچه كه نمي داند را پركند.