طراحی سایت حرفهای چیست؟

با این وجود موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند و متخصصان سئو باید مدام این تغییرات را پیگیر باشند. این تغییرات می تواند به صورت تخصصی و یا مدیریتی باشد. مثلا موتور جستجو ممکن است به صاحبان وبسایتهای اینترنتی بگوید که برای کمک به انتخاب بهتر کاربر، کلمات کلیدی موضوع صفحه خود را در بخش مشخصی از صفحه قرار دهید تا من نتایج جستجو را بر اساس آن مرتب کنم. برای این که بتوانید به صفحه ابتدایی گوگل راه پیدا کنید، باید با سه بخش مهم در سئو آشنا باشید. با توجه به اینکه سئو فرآیندی زمان بر است، انتظار می رود در ماه دوم نتیجه حاصل شود و سایت شما روی کلمه کلیدی خرید کفش در رتبه های نخست نمایش داده شود. عملکرد سریع موتورهای جستجو برای پردازش و نمایش اطلاعات، در دو اصطلاح پیمایش (Crawling) و فهرستبندی (Indexing) خلاصه میشود.

متن لینک Anchor Text در صفحه مبدا لینک، ارتباط و همخوانی زیادی با عنوان صفحه مقصد لینک داشته باشد و لینکها با عناوین نامرتبط به صفحات، لینک نشده باشند. لینک ورودی یا بک لینک Backlink از صفحات خارجی و سایتهای مرتبط را به منظور افزایش اعتبار، در دستور کار قرار داده باشد. لینکهای با کیفیت Quality Links از منابع معتبر و ارزشمند به صفحات سایت خود داشته باشد و نه لینکهای غیر مرتبط پولی اسپم. تا اینجا حتما متوجه شده اید که چرا سایت ها و شرکت های مختلف به دنبال سئو قوی تر هستند، اما آیا سئو کردن یک سایت به همین سادگیست؟ می باشد. در واقع سئو قوی تر همان وجع تمایز سایت های رتبه نخست با بقیه سایت ها است. در غیر اینصورت در مورد انجامش بیشتر فکر کنید. به این ترتیب حتما باید از عنوانی برای صفحه خود استفاده کنید که در عین جذابیت، حاوی کلمه کلیدی نیز باشد. با استفاده از صفحات شتاب دهی شده برای موبایل Accelerated Mobile Pages یا به اختصار AMP، سرعت بارگذاری صفحات و در نتیجه تجربه کاربری را برای کاربران موبایل ارتقا دهد.

منطبق با موبایل Mobile Friendliness استفاده از دادههای ساخت یافته Structured Data با Schema-org، استفاده از صفحات شتابدهی شده برای موبایل Accelerated Mobile Pages یا به اختصار AMP، درج خصیصه Alt برای تصاویر، استفاده صحیح از متادیتای صفحه Page Metadata، تخصیص صحیح عنوان به صفحه و استفاده صحیح از توضیح متا Meta Description برای صفحه، استفاده مناسب از تیترهای ۱ تا ۶ یا همان H1-H6 و از این قبیل است. اما در الگوریتم های جدید گوگل در چند سال گذشته معرفی شدند، استفاده زیاد از کلمات کلیدی سایت را جریمه می کند و در موتورهای جستجو نشان نمی دهد. با نمایش صفحات متفاوت Page Cloaking به موتورهای جستجو و کاربران، قصد حقه بازی نداشته باشد و همیشه یک نسخه واحد را به کاربران انسانی و خزنده موتورهای جستجو نشان دهد. برای درک بهتر مفهوم سئو سایت مثالی می زنیم: اگر توجه کنید می بینید که وقتی افراد کلمه ای مشخص را در گوگل سرچ می کنند، در اکثر مواقع از بین سایت های نمایش داده شده، بر روی سایت های اول تا سوم کلیک می کنند.

در اکثر اوقات ممکن است که نتایج سئو ی سایت و بهینه سازی برای یک کلمه خاص به سرعت دیده نشود ولی در گذر زمان و در دراز مدت مزایای بهینه سازی سایت خود را نشان داده و باعث افزایش رتبه سایت در کلمات مورد نظر و در نتیجه افزایش ورودی بازدیدکنندگان است. از دید اهمیتی که برای موتورهای جستجو دارند، بک لینک ها به افزایش اعتبار و ارزش صفحه (یعنی قدرت) کمک می کنند.در گذشته تعداد بک لینک نشان دهنده قدرت یک صفحه وب بود. حالا هرچقدر یک وب سایت تروتمیز تر و اصطلاحا سئو شده باشد، رباتهای گوگل آن را راحت تر پیدا میکنند.

برخی راحت و برخی دشوار هستند. هدف آنها تنها جلب توجه خزندههای گوگل است و شاید برای مدتی در لیست اول نتایج گوگل باشند، اما بعدا با پی بردن الگوریتم های گوگل به این حقهها و بیاهمیتی کاربران نسبت به آن صفحات، این سایتها دچار افت شدیدی شده و در برخی موارد پنالتی نیز میشوند. درج سایت در لیست دایرکتوری Directory Submission و اشتراک ویدئو Video Sharing در اینترنت از جمله موارد دیگری است که مرتبط به این نوع سئو است. در ادامه مباحثی مثل بازاریابی در شبکههای اجتماعی Social Media Marketing و وبلاگ نویسی میهمان Guest Blogging و بازاریابی اینفلوئنسر Infulencer Marketing به سئو خارجی سایت مرتبط هستند.

انجام سئو درست برای یک شرکت و یا فروشگاه اینترنتی باعث ایجاد درآمد فوق العاده برای کمپانی می شود، چرا که می تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم، فروش محصول و یا خدمات را افزایش دهد. اگر سایتتان فروشگاهی است چک کنید پیوندهای یکتای محصول روی حالت پیشفرض باشد. مردم جهان روزانه بین 6 تا 7 میلیارد بار از موتور جستجو گوگل استفاده می کنند، این یعنی اینکه حجم عظیمی از افراد هستند که شما می توانید محصول خود را به آنها ارائه دهید. استفاده صحیح و موثر از تیترهای ۱ تا ۶ در سئو صفحه مهم است. چنین سایتی از دید موتور جستجو احتمالا بهترین گزینه برای درج در رتبه اول لیست نتایج جستجو Search Engine Results Page یا به اختصار SERP است. سادهترین شکل جریمه کاهش رتبه صفحات و یا حذف کامل از لیست نتایج آموزش سئو وردپرس جستجو است. از فشرده سازی تصاویر Image Compression به منظور کاهش ترافیک مصرفی کاربر استفاده کند.

امنیت مرور در وب Web Security را به عنوان یک اصل غیر قابل تردید پذیرفته باشد و برای تبادل اطلاعات به مرورگر کاربر از استادنداردها و پروتکلهای امنیتی به خوبی استفاده کند. این قوانین و مقررات به مرور زمان در حال تغییر هستند و موتورهای جستجو در این زمینه سخت مشغول کارند. انواع سئو را میتوان به دو دسته تقسیم کرد که طبق صلاحدید سئوکار از هر یک به شیوه مناسب استفاده میشود. از فونتهای مناسب استفاده کنید چرا که خوانایی یک اصل مهم و اساسی در طراحی سایت حرفهای است. خوانایی عامل مهمی است که توسط موتورهای جستجو مورد توجه قرار می گیرد.

سئوی کلاه سفید همانطور که از اسم آن برمیآید در مقابل سئوی کلاه سیاه قرار میگیرد. سئو یا بهینه سازی موتور جستجو از دید نحوه مواجهه و برخورد با قوانین و مقررات به دو نوع سئو کلاه سفید White Hat SEO و سئو کلاه سیاه Black Hat SEO تقسیم میشود. در پایان امیدواریم که مطالب گفته شده در این متن برای شما سودمند واقع شده باشد تا از آنها برای تولید محتوایی که به بهترین نحو بهینه شده است استفاده کنید. از تیترهای ۱ تا ۶ یا همان H1-H6 به خوبی برای دسته بندی اجزای محتوا استفاده کرده باشد. نوع قالب سایت بسیار مهم است اگر درست انتخاب شود میتواند نیاز به بسیاری از بهبودها را در آینده کمتر کند. لینکسازی هدفمند: هرچند رعایت استاندارهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند میتواند شما را به صفحه اول نتایج جستوجو نزدیک کند، اما جهت موفقیت در رقابت با سایتهای قدیمیتر، به لینکسازی خارجی نیاز داریم.

لینک به صفحه اصلی Homepage Linking خوب است؛ ولی نباید بخش قابل توجهی از همه لینکهای ورودی به صفحه اصلی باشد. البته بخش زیادی از فاکتور های سئو را کمپانی ارائه دهنده خدمات، تعریف میکند. در پلن سئو برنز و نقره ای نیاز به کد های سایت شما نمی باشد ولی در پلن سئو طلایی در برخی از موارد آن به کد های سایت شما نیاز می باشد. 12. در ایجاد و انتشار رپورتاژ آگهی به عنوان یکی از اصول اصلی بهینه سازی سایت کوشا باشد. در واقع این روز ها همه به دنبال یادگیری اصول سئو و بهینه سازی سایت شان هستند و میخواهند از کسب درآمد به صورت آنلاین عقب نمانند. آن چیزی که سئو را پیچیده می کند رقابتی ست که جمع بزرگی از بیزنس های آنلاین همگی برای بدست آوردن جایگاه های بالا دارند. سئو کردن بسیار مهم استشما میتوانید از این فرصت ستفاده کنید و به عنوان اساسی ترین برنامه بازاریابی آنلاین استفاده کنید.

یکی از تکنیکهای مهم و رایج برای بهبود رتبه سرچ گوگل، استفاده از بک لینکهای مرتبط است. یکی از بزرگترین اشتباهات رایج شرکت ها و استارت آپ ها، تصور آنها از این موضوع است که اگر به جایگاه یکِ گوگل در کلمه کلیدی خاصی دست یابند، حتما میلیاردر خواهند شد و این در حالی است که اصلا به نوع خدمت یا کالایی که ارائه می کنند، نیازها و رضایت مشتری و پشتیبانی مناسب یا حتی کیفیت محتوای سایت خود اهمیت نداده و فعالیتی به منظور تبدیل کاربران سایت به مشتری احتمالی در نظر نگرفته اند. به این منظور موتورهای جستجو قوانین و مقرراتی را برای صاحبان وبسایتهای اینترنتی وضع کرده و میکنند که در صورت رعایت آنها حدس میزنند کاربر نهایی به حداکثر رضایت مندی برسد. اگر جواب مثبته و قراره ارزشی به کاربر نهایی منتقل بشه به احتمال زیاد این تکنیک یک روش از سئو کلاه سیاه نیست. سئو کلاه سیاه یا بهینه سازی بلک هت به دستهای از تکنیکها اشاره دارد که به منظور ارتقای جایگاه صفحه در لیست نتایج موتور جستجو شرایط استفاده و قوانین موتور جستجو را نقض میکنند.

این تکنیکها به دلیل رعایت مقررات اغلب پیشروی سریع و برق آسا ندارند ولی آهسته و پیوسته سبب بهبود وضعیت صفحه در لیست نتایج موتور جستجو SERP میشوند. عواملی که اغلب با اعتبار صفحه در ارتباط هستند. با پرداخت پول برای لینک Paid Links قصد کسب اعتبار برای صفحات سایت خود را نداشته باشد. لینک بیلدینگ یا لینک سازی چیست و چگونه باعث افزایش قدرت و اعتبار سایت ما می شود؟ با تولید لینک اسپم Span Links در وبلاگها و انجمنهای اینترنتی سعی در کسب اعتبار نداشته باشد. از لینک داخلی Inbound Link به خوبی برای اتصال صفحات مختلف سایت به هم استفاده کرده باشد.

سئو خارجی به لینک ورودی Inbound Link یا بک لینک Backlink و اعتبار صفحه در دنیای اینترنت میپردازد. این کار برای این هست که گوگل ارتباط منطقی بین وب سایت هارو درک بکنه و بفهمه که چه سایت هایی به سایت ما دارن اشاره میکنن و اعتبار سایت مارو بالاتر میبرن. حلا که می دانیم هدف سئو تکنیکال چیست، بیایید ببینیم که پیاده سازی سئو تکنیکال در وب سایت شامل چه مراحلی است؟ پیاده سازی سئو در یک سایت نیاز به دانش فنی در حوزه سئو و حتی برنامه نویسی دارد. چنین محتوایی از اعتبار موضوعی Topical Authority خوب بر حوزه مورد جستجو برخوردار است. ترافیک بالایی داشته باشد و در فضای وب به اندازه کافی اعتبار کسب کرده باشد.