عکس زیر از وبلاگ Wordstream است

سئو سایت به روش کلاه سیاه عملی بر خلاف دستورالعمل های موتورهای جستجو است و متقلبانه شناخته مهدی نجاری سئو میشود. رایجترین روش در این قسمت، دریافت لینک از سایتهای دیگر است که فقط و فقط از طریق تولید محتوای با ارزش انجام میشود. بدون شک سئو کلاه سفید خیلی روش خوب و بی خطری هست اما باید در نظر بگیرید که ممکن هست خیلی از ما زمان ببره و شاید تا مدت زیادی به نتایجی که میخوایم هم نرسیم! در مجموع، سئوی کلاه سفید در صورتی که آن را به درستی انجام دهید کم خطر و پاداش بالایی دارد. با این حال، بر خلاف یک کتابخانه، اینترنت از اطلاعات حجیم و فوق العاده بیشتری نسبت به یک کتابخانه تشکیل شده است و این امر، تشخیص اینکه آیا تمام اطلاعات لازم به درستی بررسی و ایندمس شده اند یا اینکه آیا مقادیر زیادی از آن نادیده گرفته شده است را دشوار میکند. به هرحال هاست تاثیر زیادی بر رتبه سایت شما دارد و هرگز نمیتوانید آن را نادیده بگیرید. گوگل نیز به این موضوع به دقت نظارت میکند و رتبه سایتهایی که طراحی رسپانسیو نداشته باشند را در نتایج خود کاهش میدهد. همچنین تا جایی که میتوانید باید حجم تصاویر را کاهش دهید.

پسازاین کار مشاهده خواهید کرد که حجم تصویر نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است درحالیکه تغییر محسوسی در کیفیت تصویر ایجاد نشده است. اما امروزه کیفیت لینکهای دریافتی یک سایت برای گوگل اهمیت دارد. مولفه ی اصلی اعتبار دامنه ارتباط مستقیمی با کیفیت محتوای سایت شما دارد. پس باید در نگارش رپورتاژ هم دقت کنید که کیفیت بالایی داشته باشد تا اولا در نتایج جستجو ایندکس شود و ثانیا رتبه خوبی کسب کند و درنهایت بتواند کاربر را به کلیک روی لینکهای تعیین شده ترغیب نماید. یک حساب گوگل برای کسب و کار خود ایجاد کنید. رپورتاژ هایی که نتوانند مخاطبی را برای سایت شما تامین کنند عملا بی استفاده و منفی خواهند بود و تاثیری خوبی بر سئو سایت ندارند.

با اعمال یک الگوریتم جستجو بر روی داده های جمعآوریشده توسط خزنده های وب، موتورهای جستجو می توانند نتایج مطلوب و مرتبط با عبارات جستجوشده توسط کاربران را نمایش دهند. ”canonical” که اغلب URL متعارف نامیده می شود، یک عنصر HTML است که به موتور جستجو آدرس یا صفحه اصلی و ترجیحی را در شرایطی که دو صفحه محتوای یکسانی دارند، اعلام مینماید. موتورهای جستجو این متن را به نام “عنوان” صفحه وب می بینند. اگرچه این متاتگ مستقیما در رتبه سایت تاثیری ندارد، اما از تگ توضیحات به عنوان یکی از موثرترین ابزارها در نرخ کلیک می توان نام برد. یکی از باورهای نادرست درباره سئو این است که برای رسیدن به جایگاه مناسب در صفحه نتایج گوگل، باید قوانین و دستورالعمل هایی که گوگل برای وب مسترها تعریف کرده را دور بزنید یا حداقل کمی آن ها را تغییر دهید. قطعا هیچ بازدیدکننده ای علاقه ندارد که مدت زیادی را برای لود شدن صفحات سایت منتظر بماند و اگر کمی انتظار بکشد، ترجیح میدهد سایت را ببندد و به سایت سریع تری مراجعه کند. با پیدایش الگوریتم ها کار متخصصان سئو کمی سخت شد و دیگر محتواها بودنند که مخاطبان را به سایت هدایت می کردنند، اما تا سال ها هیچ موتور جستجویی اقدام به شناسایی محتوای کپی از یونیک نمی کرد و همین عامل باعث استفاده از محتواهای کپی زیادی در سطح وب شد.

با اجرای دقیق این موارد طی زمان یک تا دو ماه ، وضعیت سایت شما بهبود خواهد یافت و نتایج مثبت آنها را در ارتقا رتبه سایت لمس خواهید کرد. فرآیند آنالیز کلمات کلیدی میتواند شامل موارد زیر باشد. دلیل این توجه را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد. کاربر میتواند بدون دردسر صفحه را اسکرول کند. متاتگ توضیحات یا دیسکریپشن – توضیح مختصری از صفحه. این کلمات در متاتگ ها، هدینگها، لینکها و بدنه محتوا استفاده میشوند. ایجاد میکنیم که هم کوتاه است و هم به سرعت و راحتی ماهیت صفحه هدف را به شما معرفی میکند و این شمایید که تشخیص میدهید روی آن کلیک کنید یا خیر. تگ متن جایگزین تصاویر یا alt هم به توصیف بهتر عکس کمک میکند. ابزار های انلاین بهینه سازی عکس همگی از فرمت های موجود پشتیبانی میکنن؟ بسیاری از فروشگاه های اینترنتی را میبینیم که محتوای محصولات همگی از یک سایت مرجع کپی شده است، وقتی دلیل این کار را از مالک فروشگاه میپرسیم، با این پاسخ ها مواجه میشویم، محتوای کافی برای محصول وجود ندارد!

میان تعداد کلمات و طول مطالب با تعدادی لینک های صفحه باید تناسب باشد.لینک سازی به روشهای مختلفی انجام میشود، لینک از متن، لینک از تصویر، لینکهای جاوااسکریپتی، لینکسازی follow و nofollow، لینک داخلی و خارجی ، لینکهای خروجی، لینک ورودی و بکلینک، لینک دایرکت(مستقیم) و غیرمستقیم، همگی اصطلاحاتی هستند که با آنها مواجه خواهید شد. متن لینک نشان می دهد، صفحه هدف در رابطه با چه موضوعی است و اگر کاربری روی آن کلیک کند با چه محتوایی مواجه میشود. به فرض ما میخواهیم به شما صفحه ای را برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه معرفی کنیم، لینک و انکرتکست را بصورت انکرتکست چیست؟ خب، به پایان مقاله سئو چیست در سایت بیشتر از یک رسیدیم. Duplicate content بیشتر به دلیل کپی مطالب از سایر سایتها اتفاق می افتد و یکی از نکات منفی سئو سایت محسوب میشود که افت رتبه در نتایج گوگل و حذف سایت به دلیل جریمه را به همراه دارد.

این سه نتیجه با رتبه برتر طبیعتاً از بیشترین کلیک و در نتیجه بیشترین ترافیک وب سایت برخوردار خواهندشد که می تواند منجر به فروش و سود بیشتر شود. از دیگر مزایایی که مشاوره سئو حرفهای جواد یاسمی در اختیار شما قرار میدهد، افزایش ترافیک سایت است. جواد یاسمی در این مسیر همراه شماست تا پس از آنالیز اولیه رایگان سایت شما و بسته به سطح اطلاعات موردنیاز برای بهبود سایت، در جلسات بعدی مشاوره شما را همراهی کند. استفاده آگاهانه از انکرتکست می تواند اعتماد بازدیدکنندگان سایت را به برند شما و همچنین محتوایی که در وب سایت خود به اشتراک می گذارید افزایش دهد. این روشها در ایجاد آگاهی از برند در فضای مجازی تاثیر مثبت دارند. سئو با افزایش بازدید ارگانیک آگاهی از برند شما را افزایش و باعث رشد واقعی شرکت شما در محیط وب می شود.

بازدیدکنندگان سایت هنگام بازدید از وب سایت شما URL متعارف را نمی بینند. در صورتیکه از قبل از این مسئله اطلاع نداشتید، بدانید که افزودن ابعاد تصویر به تصویر این امکان را می دهد که «فضا»ی مربوط به آن قبل از باز شدن تصویر واقعی باز شود. در کل هدرها همه چیز را جذابتر میکنند و این همیشه مفید است. هر فرد و سایتی می تواند سئوی کلاه سیاه انجامدهد و حتی نتیجه هم بگیرد، ولی سایت­ها را در معرض خطر شدیدی برای جریمه و یا حذفشدن از نتایج گوگل قرار می­دهد و ممکناست برای همیشه در لیست سیاه گوگل قرار بگیرد.

خدمات سئوی با کیفیت منجر به داشتن ترافیک هدفمند برای سایت شما می شود که باعث می شود کاربران علاقه مند به محتوای شما مدت زمان بیشتری را در سایت بمانند. تعداد و کیفیت بک لینک هایی که به سایت شما اشاره می کنند، یک عامل سئو خارجی است که بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بسزایی دارد. اکانت یک اینفلوئنسر معروف با تعامل بالا، از اکانت نوه خالهتان اعتبار بیشتری دارد (حداقل برای گوگل). این کلمات یا keywords برای سایتها ارزش بالایی دارند و باید سعی کنند در محتوای صفحات به کار گرفته شوند. به جای ایجاد وبسایت کاربرپسند، به دنبال بازی و فریب الگوریتم های موتورهای جستجو است.یعنی روشهایی که سعی در دور زدن قوانین دارند، اما خیلی راحت هم شناسایی میشوند. اگر وبسایت یا فروشگاه اینترنتی دارید باید بدانید که مردم چگونه به دنبال محصولات، خدمات یا اطلاعاتی هستند که شما ارائه میدهید. از نظر اهمیتی که برای کاربر دارند، بک لینک ها مسیری را ایجاد میکنند تا کاربر به سایر سایتها و منابع اطلاعاتی با موضوعات مشابه دسترسی پیدا کند. به زبان ساده، انکرتکست به این دلیل جز فاکتورهاو اصطلاحات کلیدی سئو سایت محسوب میشود که هدف لینک ساخته شده را هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مشخص میکند.

مفهوم بارگذاری تنبل یا lazy load به جای بارگزاری کل صفحه وب و نمایش آن به کاربر به صورت یکجا و انبوهی از عناصر، تنها بخش هایی که کاربر در لحظه در صفحه میبیند را نمایش میدهد و هرچه کاربر به پایین صفحه می آید( اسکرول میکند) سایر عناصر نیز بارگزاری میشوند. سعی کنید در حد چند پاراگراف محصولی که ارائه میدهید را از زبان خودتان معرفی کنید، حتی بصورت محاوره ای! پس سعی کنید از سایتهایی بک لینک بگیرید که اعتبار بیشتری دارند. محتوای تکراری به هرگونه متن، تصویر، ویدئو و ساختار یکسانی که در دو یا تعداد بیشتری از صفحات وب تکرار میگردد، اطلاق میشود. متاتگ عنوان، هدینگها، تگ توضیحات، تگ alt تصویر را میتوان مهمترین متاتگ های صفحه نامید که در سئو سایت هم توجه ویژه ای به آنها میشود و در رتبه صفحات وب در نتایج گوگل تاثیر دارند.

از سال 2015، گوگل فشار بیشتری را بر صاحبان وب سایت وارد کرده است تا سایت های خود را با موبایل سازگار کنند. طبق اصول سئو سایت ، ساخت لینک های داخلی میان صفحات، یکی از مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایتها محسوب می شود. کلمات کلیدی ، یکی از عناصر اصلی در سئو هستند و برای تاثیر بیشتر بر الگوریتم های گوگل ، هر صفحه باید روی یک کلمه یا عبارت کلیدی متمرکز باشد. همچنین انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روشهای تبلیغات اینترنتی و برندسازی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده میکنند و به این دلیل تاثیرگذاری بالایی دارد که نوعی تبلیغات غیرمستقیم است و مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد میکنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه میکنند. لینک سازی می تواند منجر به حضور بیشتر کاربران شود و آنان را به بازدید از صفحات بیشتری ترغیب نماید. یک ربات خزنده وب مانند فردی است که تمام کتاب های یک کتابخانه نابسامان را مرور می کند و فهرست از کل مجموعه را جمع آوری و مرتب سازی میکند تا هر کسی که از کتابخانه بازدید میکند بتواند به سرعت و به راحتی اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کند.

ساختار، عملکرد، رتبه و بازدید بهتر میشود و اتوریتی دامنه بطور طبیعی بالا میرود. برای افزایش ترافیک طبیعی سایت و افزایش فروش، بهترین اقدام بررسی رقبا می باشد. هنگامیکه به صورت طبیعی و بدون تقلب تولید شوند و از وبسایت هایی با ارزش گرفته شده باشند. از دید اهمیتی که برای موتورهای جستجو دارند، بک لینک ها به افزایش اعتبار و ارزش صفحه (یعنی قدرت) کمک می کنند.در گذشته تعداد بک لینک نشان دهنده قدرت یک صفحه وب بود. متاتگ اساساً به درک بهتر خزنده موتور جستجو از آنچه در یک صفحه وب ارائه شده کمک میکند. منظور از بهینه سازی وب سایت، انجام اقداماتی است که به فهم بهتر موتورهای جستجو از آن کمک میکند. حضور در نتایج جستجو برای رشد کسب و کار حیاتی است، اما راه درست و غلطی برای بهینه سازی موتور جستجو وجود دارد. با یک رویکرد عمومی و بدون هیچگونه نوآوری ،قطعا کسب و کار شما حداکثر بازده بازگشت سرمایه را دریافت نخواهد کرد.

در این مقاله آموزش بهینه سازی سایت از صفر تا صد شما را آموزش سئو آشنا کردیم تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن بهینه سازی وب سایت را به صورت کامل و جامع یاد بگیرید. بهترین شرکت سئو برای شما گزینهای است که تمامی فعالیتهای متناسب شامل؛ لینک سازی صحیح و معتبر، تصحیح کدهای سایت و بهینهسازی مطالب، فعالیت در شبکههای اجتماعی و آموزشهای جانبی به مشتری را بهطور کامل پوشش دهد. یکی از نکاتی که در سئو سایت به آن توجه میشود، ارتباط موثر و مناسب وبسایت با خزنده های گوگل است به نحوی که بتوانند به سرعت و بطور کامل کل صفحات مهم سایت را بررسی و در نتایج فهرست بندی کنند. زمانیکه شما چیزی را در گوگل سرچ میکنید، از کلمات کلیدی استفاده میکنید. شما وقتی تصویری را مشاهده میکنید، از طریق چشم شما اطلاعات به مغز منتقل میشود و متوجه میشوید، اما برای اینکه ربات تصویر را بشناسد، از تگ alt استفاده میکنند. این تگ در کد صفحه (در هدر سایت) درج میشود و فقط توسط رباتهای گوگل قابل مشاهده است. برای مثال، نوشتن توضیحات متا و عنوان صفحه به افزایش نرخ کلیک کمک میکند.