ممجله خبری بازاریابی شدیم که تبلیغات یک ابزار بازاریابی است که روی ارتباطات متقاعدکننده تمرکز دارد. در حالی که بازاریابی با درک مخاطب هدف گذاری شده و انواع استراتژیها با بازارابی های مختلف هدفش تسخیر بازار، جذب و حفظ مشتریان است. اگر از قبل وبسایتی دارید که سرنخ ایجاد میکند یا یک شبکه اجتماعی فعال، بازاریابی وابسته راهی عالی برای افزایش بیشتر این داراییهای شما است. محصول یا برندی را انتخاب کنید که کاملا با آنچه میفروشید همسو باشد، اما با شما رقابت نمیکند و آن را برای مخاطبان خود تبلیغ کنید. هیچ کس به دنبال چیزی برای خرید به شبکههای اجتماعی وارد نمیشود، مهم است که بین تبلیغات و سرگرمی تعادل برقرار کنید. تصاویر و زیرنویسهای جذابی که مخاطبان شما را تشویق به لایک کردن، به اشتراک گذاشتن و نظر دادن میکند، برند شما را بسیار به جذب مشتری نزدیکتر میکند.
- این روش که تا حدودی شبیه روش بازاریابی دهان به دهان است، به این صورت است که سازمان تلاش میکند تا مشتریان حامی خود را افزایش دهد و این افراد، مشتریان جدید را به سمت آنها هدایت میکنند.
- هزینه مشتریان جدید بسیار بیشتر از هزینه حفظ یا فروش بیشتر مشتریان فعلی است، پس در بین انواع بازاریابی ها برندها میتوانند از سرمایه گذاری در این نوع بازاریابی سود ببرند.
- نوع تراکنشی، بر افزایش کارایی و حجم فروش فردی تمرکز دارد (به جای ایجاد و حفظ ارتباط با مشتریان).
- این روش بازاریابی شامل ارسال پیامی به مشتریان برای افزایش آگاهی در مورد محصولات یا خدمات شما بدون توجه به علاقه مصرفکننده است.
در نهایت، این دو فعالیت با هدف فروش یک محصول یا خدمات انجام میشود. در این مطلب به 5 نوع از انواع بازاریابی اشاره می کنیم که کاربرد فراوانی در بازار کسب و کار بخصوص ایران دارد. توجه داشته باشید که انواع بازاریابی بسیار گسترده هستند و روش های دیگری نیز برای بازاریابی وجود دارند.
جزئیات مقاله
مانند موردپژوهی، نظرات کاربران درباره محصول، مقایسه با سایر محصولات و کارهای دیگر برای اینکه مشتری در مراحل پایانی جستجوی محصول به خرید دست بزند. بازاریابی دانشجو محور یعنی استخدام دانشجویان به عنوان سفیر برند شما در دانشکده. آنها با برپایی غرفه یا دادن نمونه محصول برند شما را تبلیغات میکنند. از این طریق متوجه میشوید که اینفلوئنسرمورد نظر شما مخاطبش را خوب میشناسد، پس با او ارتباط خوبی برقرار کنید و اجازه دهید تا حین تبلیغات آزادی عمل داشته باشد.
ارتباط با ما
به عنوان مثال شرکتی را انتخاب کنید که وسایل استخرهای شنا را بفروشد. با این حال، آنها تابستان فروش خوبی خواهند داشت، بنابراین هم زمانی نیز عامل بسیار مهمی است. بازاریابی ورزشی یکی از زیرمجموعه های بازاریابی است که هم در ارتقا رویدادها و تیم های ورزشی و هم تبلیغ سایر محصولات و خدمات از طریق رویدادهای ورزشی و تیم های ورزشی متمرکز است. این سرویسی است که در آن عنصر تبلیغ شده می تواند یک محصول فیزیکی یا یک نام تجاری باشد. نوع رسانههای اجتماعی تجارت خود را از طریق یک یا چند سیستم عامل رسانه اجتماعی بازاریابی میکند.
در عوض، مردم بر اساس احساسات و عواملی تصمیم می گیرند که دلایل منطقی نیستند، مانند این واقعیت که افراد دیگر کالایی را خریداری کرده اند. بازاریابی غیر سنتی در مورد این است که جرات دارد با استراتژیهای بازاریابی سنتی متفاوت باشد و کاملاً خارج از عرف عمل کند. هنگامی که در بازار کالایی یا خدماتی مشاهده میشود که فقط برای مخاطب خاصی اعمال میشود، از بازاریابی گوشه استفاده میشود. بازاریابی وفاداری از طریق ارائه مشوقهای مختلف بر حفظ مشتری متمرکز است. نوع جغرافیایی (یا جغرافیایی بازاریابی) شامل ترکیب اطلاعات جغرافیایی در یک کمپین بازاریابی است. نوع ابری با استفاده از تمام ابزارهای مدرن در اینترنت برای ارتباط مداوم و بازاریابی به مشتریان صورت می گیرد.