این نوع از بازاریابی که به بازاریابی چهره به چهره هم معروف است، اقدام به بازاریابی مستقیم به مشتریان از طریق ارتباطات شخصی می باشد. می توان گفت که این نوع فروش، عمل بازاریابی و فروش مستقیم و رو در رو به مشتریان احتمالی، از طریق برقراری ارتباط حضوری است. به این نوع از بازاریابی، گوریلا مارکتینگ هم گفته می شود که به معنی استفاده از روش های نامنظم و نامتعارف در انجام فعالیتهای تبلیغی بر مبنای یک بودجه بسیار کم است که نخستین بار توسط جی کنراد لوینسون مطرح گردید. در واقع بازاریابی چریکی یک نوع خاص از استراتژی های تبلیغاتی است که بر روی تاکتیک های بازاریابی غیر متعارف و متفاوت بطوریکه نسبت به سایر تبلیغات ارزان تر باشد و حداکثر نتایج را به ارمغان آورد تمرکز می کند. بازاریابی، کلید فروش موفقیت آمیز محصولات و خدمات گسب و کارهاست و موفقیت های حال و آینده هر کسب و کار به شدت به آن وابسته است. بازاریابی محتوا یکی از روشهای کم هزینه و موثر بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ است که اگر درست و بی نقص انجام شود، کاربران زیادی جذب کسب و…
- نام تجاری کمک میکند که محصول یا خدمات ارائه شده جذابتر شده و بیشتر در یاد بمانند.
- در این نوع مارکتینگ، معمولاً برای اینکه بتوانند یک محصول استراتژیک را به فروش حداکثری برسانند، در بازاریابی با یکدیگر مشارکت خواهند کرد.
- استفاده درست از امکاناتی که در دنیای دیجیتال قرار دارد می تواند راه درستی باشد برای توسعه تجارت در اینترنت.
- این نوعی است که هدف آن ایجاد پیوند عمیق تر بین تجارت و مشتریان است.
- معمولا کسب و کارها و افراد برای دیده شدن در این فضا از تکنیکهای سئو، تبلیغات کلیکی و همچنین گوگل ادز استفاده میکنند.
- در این روش از ابزارها و نرمافزارهای حرفهای برای تحلیل و بررسی و به کارگیری روشها استفاده میشود.
شما میتوانید در درون برنامه فیسبوک یا اینستاگرام به اجرای کمپینهای تبلیغاتی هدفمند متناسب با مخاطب هدف خود بپردازید. به انواع تبلیغ در فیس بوک (چه خود در فیس بوک یک صفحه داشته باشید و به تبلیغ بپردازید و یا از طریق فیسبوک تبلیغ کنید) بازاریابی فیسبوک میگویند. بازاریابی پورسانتی یا معرف زمانی رخ میدهد که یک خرده فروش آنلاین به وبسایت این اجازه را میدهد تا در ازای هر مشتری معرفی شده از طریق تبلیغات خود برای خرید یکی از محصولات خرده فروش، حق کمیسیون دریافت کند.
انواع بازاریابی : ۶۱ – بازاریابی اعزامی یا برق آسا (Experiential Marketing)
این نوع بازاریابی، محتوای جذاب یا تبلیغاتی رو برای مخاطب ایمیل میکنه و هدفش اینه که رابطه بهتری با مشتری برقرار کنه. این نوع بازاریابی سعی میکنه تجربههای خوبی رو خلق کنه که تاثیر مثبتی روی مردم بذاره و اونها رو جذب کسبوکارتون کنه. تو بازاریابی درونگرا مستقیم به مخاطب نمیگید که محصولتون رو بخره و از روشهای غیر مستقیم برای جذب استفاده میکنیم.
بازاریابی همکاری در فروش (Affiliate Marketing)
مجله خبری بازاریابی مستقیم میتواند از طریق پست، تلفن و اینترنت انجام شود، زیرا شرکتها، محصولات و خدمات خود را به طور مستقیم به دست مصرف کنندگان خود میرسانند و بدین ترتیب فروش میکنند. نوع شبکهای یک استراتژی بازاریابی است که هدف آن تولید درآمد از فروش کالاها به مشتریان است، همچنین با ایجاد تیمی از افراد تحت حمایت شما نیز انجام میشود. همانطور که در بالا توضیح داده شد، بازاریابی درونگرا از استراتژی بسیار متفاوتی نسبت به بازاریابی برونگرا استفاده می کند.
انواع بازاریابی : ۱۱۸ – بازاریابی نقطه فروش (Point-Of-Sale Marketing)
در این مدل از بازاریابی، فرد پیامهای تبلیغاتی و محصولات و خدمات خود را از طریق وای فای و بلوتوث به گوشی و تبلت مشتریانی که در نزدیکیشان هستند، ارسال میکند. در این مقاله از بلاگ آکادمی بازار سعی داریم به انواع بازاریابی و مدلهای جذب مشتری در خرید کالاها و خدمات بپردازیم. اما در ابتدا تعریف کوتاهی از بازاریابی خواهیم داشت تا به درک بهتر این موضوع کمک کرده باشیم. بازاریابی پنهانی هنگامیست که برند محصولات یا خدمات خود را تبلیغ می کند، ولی مصرف کننده متوجه نمی شود که هدف فعالیت های بازاریابی قرار گرفته است.