در نتیجه مشکلات تعاملی در سازمان مانند کانالی است که کارایی و ثمربخشی شرکت را بیرون میراند. علاوه بر متغیرهای کنترلی تأمینکننده، عوامل دیگری بر لوپ کنترلی اثر میگذارند که اصطلاحاً «نویز» گفته میشوند. نویزها شامل ابزارهایی است که رقبا برای اثرگذاری روی فرآیندهای بازار استفاده میکنند. در نهایت عامه مردم میتوانند در لوپ کنترلی نقش داشته باشد و در موارد خاص، فشار قابل توجهی روی تأمینکنندگان به شکل اعتراضات، بایکوت و تحریم اعمال کنند. بهعنوان نمونه گروههای حافظ محیطزیست، با تلاش برای اثرگذاری روی خریداران به وسیله شناساندن شرکتهایی که آلایندگی یا فرآیندهای مشکوک دارند، بر روی تقاضای انواع خاصی از کالاها و انتشارات تأثیر میگذارند.
- تأمینکننده میتواند تا حدودی روی هر دو مورد فوق یعنی انتظارات و تجربیات مشتری، با استفاده از آمیخته بازاریابی، اثر بگذارد.
- صد البته که تقریبا همه فروشندگان با این اصل که باید به آسانترین حالت در تماس با مشتریان باشند، آشنا هستند.
- یک نفر به دونفر می گوید ، آن دو به چهار نفر می گویند، آن چهار نفر به هشت نفر می گویند و …
- اما می توان گفت یکی از اصلی ترین تفاوت های میان بازاریابی سنتی و مدرن، یک طرفه بودن بازاریابی سنتی است.
برای گرفتن بهترین نتیجه باید اصول بازاریابی مدرن را در نظر داشت و از تمامی اصلهای آن استفاده کرد تا با کمترین هزینه ممکن، بیشترین بازده صورت گیرد. در واقع شرکتهای زیادی هستند که حتی رکورد فروش خود را شکستهاند اما در اصل مقدار زیادی پول از دست دادهاند. بازاریابی، از مفاهیمی است که بسیاری از کسبوکارهای تولیدی و خدماتی، دانشی و فناورانه و حتی استارتآپها، ناگزیر به استفاده از آن برای موفقیت در فضای بهشدت رقابتی امروز هستند. در ادامه سلسله مقالات بازاریابی، نوشتار حاضر را به ساختار و فرآیند بازاریابی بهعنوان یک وظیفه مدیریتی اختصاص خواهیم داد. در این راستا، مفاهیم عمده بازاریابی، معرفی شده و یک چهارچوب گامبهگام و پیوسته از مراحل مختلف این فرآیند تشریح میگردد.
داده گیری و آزمون اطلاعات ،عنصر حیاتی در مدیریت بازاریابی مدرن است!
شما میتوانید از بازخورد مشتری برای جذب اعتماد مشتریان احتمالی خود و همچنین بهبود تجربۀ او بهره ببرید. اگرچه بازاریابی سنتی طیف گستردهای از مخاطبان را هدف قرار میدهد اما نباید فراموش کنیم که ما در عصر اینترنت زندگی میکنیم. از اینرو نادیده گرفتن بازاریابی دیجیتال میتواند آسیب جدی به کسبوکارتان وارد کند. همانطور که مشاهده میکنید هر چه پیش میرویم تفاوت بازاریابی سنتی با مدرن، خود را بیشتر نشان میدهد. در بخش بعدی قبل از پرداختن به تفاوت بازاریابی سنتی با مدرن نگاهی به مزیتهای بازاریابی دیجیتال میاندازیم. به طور کلی میتوان گفت که تفاوت بازاریابی سنتی با مدرن در عدم استفاده و استفاده از اینترنت است.
۱. ایجاد تجربه کاربری مناسب
چرا که همه چیز امکان اتوماتیکی شدن ندارد و بههمین دلیل است که هوشمند ترین روباتها هم هرگز جایگزین مدیران بازاریابی نخواهند شد. قدرت درک و قضاوت هنوز خصیصه هایی بااهمیت از نقش انسانها در مباحث بازاریابی و مارکتینگ است. در بازاریابی سنتی بعد از فروش، کار شما تمام میشود؛ اما در بازاریابی مدرن بعد از فروش تازه کار شما آغاز میشود. این قسمت بیشتر مربوط به احساسات و هیجانات و حتی رفتارهای ناآگاهانه ماست، چراکه بسیاری از کنشها را بدون حتی ذرهای آگاهی در قسمت ذهن خودآگاه، انجام میدهیم. از نظر من مهمترین پرسش در بازاریابی سنتی این است که چگونه یک محصول فروش بیشتری داشته باشد؟ در بازاریابی سنتی بیش از هر چیزی ما بر فروش تمرکز میکنیم در واقع بیشتر میخواهیم بفروشیم.
دقیقاً مانند مجله خبری بازاریابی فروشنده، شرکت خریدار هم میتواند با استفاده از زنجیره ارزش توصیف گردد. بنابراین، فروشنده و مشتری، دو زنجیره متصل به هم از فعالیتها میباشند. این تصویر، به ما کمک میکند که فرآیند سومی را که زنجیره فرآیندهای مشتری را به زنجیره فرآیندهای تأمینکننده متصل میکند را تعریف نماییم.