معرفی بهترین کتاب های بازاریابی و فروش

در همین راستا کتاب های بازاریابی و تبلیغات نیز به دلیل داشتن نکات برجسته و کاربردی، راه حلی فوقالعاده برای ارتقای توان و مهارت در این زمینه به شمار میرود. محور موفقیت در استراتژیهای بازاریابی، استراتژی بازاریابی تجاری، تجزیه و تحلیل صنعت و مزیت رقابتی، استراتژی برای ورود به بازار، مرحله رشد و بلوغ آن از جمله مهمترین سرفصلهای این کتاب به شمار میرود. مانند اینکه بگذارید با فلانی مشورت کنم یا اینکه شرکت شما خصوصی است و من از دولتی میخرم یا باالعکس. کتاب نه به نه در فروش بیمه های عمر نوشته حمید امامی، شما با اینکه اساساً چرا مشتری بیمه میخرد و شما بیمه میفروشید آشنا خواهید شد. تریسی در این کتاب شما را با چندین و چند ایده و راه حل کلیدی و البته مؤثر و درخشان، برای موفقیت در کسب و کار آشنا کرده است. اگر میخواهید با روشها و تکنیکهای یکی از موفقترین افراد این حوزه یعنی جردن بلفورت آشنا شوید، خواندن این کتاب را از دست ندهید!

کتاب یخ شکنان قرار است یخ مشتریهای شما را آب کند! ضمن آنکه عمده دلایل عدم تمایل مردم در استفاده از بیمه های عمر نیز مورد بررسی قرار گرفته است. کتاب بازاریابی به زبان آدیمزاد نوشته «الکساندر هیام»، از جمله آثار مهم در زمینه موفقیت در بازاریابی به عنوان یکی از مهمترین مهارتها در دنیای تجارت است. کتاب فوق ستاره فروش شوید به عنوان یکی از پرفروش ترین کتاب های بازاریابی با رویکرد تکنیک محور، برای کلیه علاقهمندان زمینه بازاریابی منبعی مناسب محسوب میشود. کتاب جسور باش ارائه کن، به عنوان یکی از کتاب های معروف بازاریابی، از جمله بهترین انتخابها در راستای تقویت ایدهپردازی و خلاقیت در فروش و بازاریابی به شمار میرود. بررسی رفتاری انسان و چارچوبهای ذهنی آن در کنار چارچوبهای حاکم بر جامعه، توانسته قواعد تأثیرگذاری برای نفوذ اجتماعی به همراه داشته باشد که نتیجه مدیریت آن میتواند متقاعدسازی مشتریان باشد. اگر دقت کرده باشید، نام کتاب یک ویژگی خاص دارد و آن هم تفاوت با آن چیزی است که تصور داشته اید. در این کتاب، موفقیت در بازاریابی و فروش را شاهکلید رسیدن به موفقیت و یا شکست در یک کسب و کار میداند. در همین راستا و به منظور هدایت و راهنمایی بیشتر ما و سایر کاربران، منتظر دیدگاهها و تجربیات گرانقدر شما هستیم.

بدون شک به کارگیری چنین ایدههایی میتواند سبب پیشی گرفتن شما از رقبا شود. شیوه روایت جذاب و سرگرم کننده، ارائه نکات و تکنیکهای کاربردی با مثالهای ساده و به دور از چارچوبهای آکادمیک، از جمله نقاط برجسته کتاب سیاره مشتری است. کتاب فوق ستاره فروش شوید یکی دیگر از آثار برجسته برایان تریسی است. کتاب گاو بنفش نوشته «ست گادین» از دیگر آثار برجسته و مشهور در زمینه بازاریابی است. کتاب استراتژی بازاریابی «اورویل واکر» و همکاران از جمله آثار پایهای و بنیادی در میان بهترین کتاب های بازاریابی است. شیوههای متقاعدسازی مخاطبان، تکنیکهای توفیق در فروش و همچنین آشنایی با مهارتهای فروشندگی فارغ از هر سن و تحصیلاتی که هستید، از مهمترین ویژگیهای این کتاب فوقالعاده به شمار میرود. با همین رویکرد، گادین در این کتاب معتقد است برای موفقیت و توسعه در کسب و کارتان علاوه بر تبلیغات هدفمند، باید تفاوتی جدی با سایر رقبا داشته باشید. استراتژی ضربه غافلگیرانه، چهار روش بازاریابی موفق و چهار روش به منظور تحلیل کسب و کار، تنها گوشهای از محتوای ارزشمند کتاب بازاریابی برایان تریسی است. کتاب رسیدن به فروش بیش از حد اثر «دنیل پریستلی» به چند سؤال چالشی و البته تأملبرانگیز حوزه مجله خبری marketing-schools بازاریابی پاسخ میدهد.

بدون شک کتاب یخ شکن ها اثر تام شرایتر برای بهبود شرایط فروش، ارتقای مهارت و اصلاح اشتباهات بسیار مؤثر و کاربردی است. نویسنده در کتاب روان شناسی نفوذ، سعی کرده تا نکاتی مهم و کاربردی را در راستای تأثیرگذاری بر مخاطبان ارائه نماید. کتاب گاو بنفش سعی کرده تا متفاوت و منحصربهفرد بودن را به شما آموزش دهد و با ارائه استراتژیهای درست، شما را در مسیر موفقیت یاری رساند. لذا شما باید خدمتی را ارائه دهید که بقیه نسبت به آن اقدام نمیکنند. ارائه تکنیکهای ناب و اثربخش برای ارتباط قویتر در همان دقایق اول ارتباط، ارائه فروش بهتر و مؤثرتر و همچنین سریعتر، از جمله اهدافی است که در این تکنیکها دنبال میشود. انقلاب بازار محتوایی، شیوه اجرای بازاریابی محتوایی و ارائه روشهای مناسب در این زمینه، از جمله بخشهای اصلی این کتاب بهشمار میرود. کتاب شیوه گرگ نوشته «جردن بلفورت» یکی از کتاب های معروف بازاریابی است. چالدینی» از دیگر کتاب های معروف بازاریابی با رویکرد متقاعد سازی مشتریان است.