در این کتاب میآموزید که چگونه جایگاه مجله خبری بازاریابی خود را در ذهن مشتری ثبت کنید و کسب و کار خود را در مدتی کوتاه پرآوازه کنید. برخی از افراد که به نحوی در فعالیتهای فروش درگیر هستند، خود را مدیر اجرایی، مدیرفروش یا مشاور بازرگانی میخوانند. قبل از این که وارد جزئیات شویم و بخواهیم آموزش بازاریابی محتوا شروع کنیم، بهتر است چندین سوال ابتدایی را… ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.
- قطعا شناخت ۴ عنصر اصلی آمیخته بازاریابی به تک تک اعضای تیم کمک میکنه شناخت بهتری از فرایند تصمیم گیری تا خرید مصرف کننده به دست بیارن.
- افرادی که با تکنیک های بازاریابی آشنایی کافی دارند می توانند از فرایند بازاریابی لذت برده و درآمد رضایت بخشی داشته باشند.
- Bean، خردهفروش کاتالوگ، برنامههای بازاریابی مستقیمی را ایجاد کرد که مشتریانش مشتاق دریافت آن هستند.
- زمانی که شناسایی کردید که هدف شما مشتری بالقوه محصول و یا خدمات شما است.
دقت داشته باشید برای اینکه به یک متخصص بازاریابی تبدیل شوید حتما لازم نیست که دوره دانشگاهی بگذرانید. با دنبال کردن درسنامههایی که به شما ارائه کردیم میتوانید اصول مارکتینگ را در دنیای امروز یاد بگیرید. متخصص بودن در بازاریابی با وجود ابزارها و روشهای جدید که در اختیار ما قرار دارد، غیرممکن است زیرا مهارتهای زیادی نیاز دارد. با این حال، یک بازاریاب خوب باید بتواند محیط آنلاین و آفلاین را درک کند، بر ابزارها تسلط داشته باشد و مهارتهای تحلیلی داشته باشد. تبلیغات یک تلاش استراتژیک (و معمولا هزینهبر) برای گسترش آگاهی در خصوص محصول یا خدمات ارائه شده است. اگر بخواهیم ساده بگوییم تبلیغات یک روش از مجموعه روشهای بازاریابی و یک هدف جزئی در مجموعهی اهداف بازاریابی است.
تکنیک تست پیش از خرید
تست A/B را با تستهای دارای چند متغیر اشتباه نگیرید؛ تستهای چند متغیره برای امتحان کردن تعداد زیادی از متغیرها بهصورت همزمان طراحی شدهاند اما تست A/B فقط برای آزمایش 2 متغیر استفاده میشود. طبق آمار و ارقام بهدست آمده، افراد هر سال بیشتر از سال گذشته به شبکههای اجتماعی روی میآورند. افزایش محبوبیت شبکههای اجتماعی باعث شده که متخصصان روابط عمومی دیجیتال به فکر بیفتند و تغییراتی در تکنیک های بازاریابی خود ایجاد کنند. روش های موثر جذب مشتری، هیچ ارتباطی با نام کسب و کارتان ندارد بلکه برای جذب مشتری باید مجهز به تکنیکهای جدید و نوین برای تحتتاثیر قرار دادن مشتریهای تان باشید. برای مثال در عینحال که به دنبال بازاریابی و فروشاجناس یا ارائه خدمات تان هستید چقدر خوب است مشتریان را نیز شامل سود یا منفعتی متقابل کنید.
بازاریابی بازاریابی کسب و کار به مصرف کننده(Marketing B2C)
زیرا هرچه مقدار داده ها بیشتر باشد مدل ساخته شده دقت بالاتری دارد. با گسترش روز افزون معاملات و خرید و فروش های آنلاین شکل جدید از بازاریابی به وجود آمده است . بازاریابان آنلاین سعی کرده اند با استفاده از تبلیغات آنلاین گرفته تا آن دسته از صفحه های پاپ آپ آزاردهنده، توجه مشتریان خود را به هر روشی که می توانند جلب کنند. امروزه بیشتر تلاشهای بازاریابی استراتژیک آنلاین ترکیبی از استراتژیهای مدیریت رشد و مجموعهای از تاکتیکهای اطلاع رسانی که جلب توجه میکند هستند. یک بازاریاب آنلاین بسیار مؤثر، شرکت بیمه Geico است که به سادگی از کاربران خود میخواهد کد پستی خود را وارد کنند تا بتوانند راهنمایی فوری برای پسانداز بهتر داشته باشند.
مشتریان شک می کنند که حقه ای در کار است، زیرا همه میدانند که تا چیزی نگیرید، چیزی نمی دهید. اگر ما بازاریاب هستیم باید یک برنامه بازاریابی برای خود داشته باشیم . به دنبال این باشید که بفهمید چه چیزی واقعاً برای مشتریان شما اهمیت دارد، نه اینکه شما فکر میکنید چه چیزی برای آنها مهم است. مایکروسافت بر اساس این واقعیت که مشتریان از 70 درصد عملکرد نسخههای قبلی استفاده نمیکنند، توسعه نسخههای آفیس را متوقف نکرد. در عوض، تقریباً هر دو سال یک بار در طول عمر ۳۰ساله مایکروسافت یک نسخه جدید منتشر کرد.