در این نوع از مجله خبری بازاریابی پیام منتقل شده به مخاطب برروی دلایل منطقی بوده و برخلاف بازاریابی احساسی هیجانی خیلی روی عواطف تمرکز نمیکند. در بازاریابی آگاهی دهنده تمرکز روی ویژگیها، مزیتها و منافعی است که مشتری پس از خرید محصول نسبت به آنها ذینفع خواهد شد همچنین هدف این نوع بازاریابی بر حل مشکل مخاطب است. با ورود اينترنت به دنياي تجارت و کسب و کار و رواج فروش هاي اينترنتي بازاريابي اينترنتي نيز پا به عرصه وجود گذاشت . ارسال انواع فايل هاي صوتي و تصويري ، انواع کليپ و ويديو و بسياري ديگر از انواع تبليغات که با استفاد از اين تکنولوژي توليد و توزيع مي شوند ابزارهاي بازاريابي اينترنتي هستند .
- یا بازاریاب از طریق ابزار تلفن نسبت به ارتباط با مشتریان اقدام میکند که معرفی کالا و ارائه اطلاعات از طریق تلفن خواهد بود.
- چنانچه شما هم انواع دیگری از بازاریابی میشناسید در قسمت نظرات با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
- بخصوص اگر در زمینه صادرات محصولات و کالاهای تولیدی خود فعال باشند، نوع بازاریابی آنها باید قوی و به گونهای باشد که بتوانند بر بازار کشورهای دیگر تسلط پیدا کنند.
- مثلا تبلیغ کالا یا خدمات (شامل ارائه اطلاعات درباره محصولات یا توضیح خدمات) در نمایشگاه های بین المللی یا سمینار ها می تواند نوعی بازاریابی برند باشد.
- بسیاری از ورزشها جذابیت گسترده جهانی دارند که به نوبه خود میتواند بر روی فروش تأثیر بگذارد.
میتواند به معنای توزیع بروشورها به عموم مردم در یک مرکز خرید باشد. در عوض، آنها باید سعی کنند با روشهای نوآورانه، نتایج موردنیاز خود را بهدست آورند. کارآفرینان از تیمهای بزرگ بازاریابی یا بودجههای کلانی برخوردار نیستند.
انواع بازاریابی : ۴۱ – بازاریابی فرهنگی (Cultural Marketing)
شرکتها از کانال هایی مانند چاپ، پخش، بازاریابی تلفنی یا پست مستقیم برای جلب مخاطبان خود و گسترش دسترسی آنها استفاده می کنند. بازاریابی تولید شده توسط کاربر را می توان به عنوان هر استراتژی تعریف کرد که به مصرف کنندگان امکان شرکت در یک کارزار بازاریابی را می دهد. با ایجاد یک تجربه تعاملی و جذاب تر برای مخاطبان هدف ، بازاریابی تولید شده توسط کاربر به اندازه هر چیز دیگری یک تمرین روابط عمومی است.
استراتژی های بازاریابی | marketing strategies
در این نوع بازاریابی، شما علاوه بر خلاقیت، داشتن کیفیت بالای محصول یا کالا، باید دارای یک کالای به اصطلاح استراتژیک هم باشید تا بتوانید به راحتی مشتریان خود را جذب کنید. اگر محصول شما چنین شرایطی نداشته باشد، معمولاً این نوع بازاریابی جوابگوی شما نخواهد بود. بهطور مثال، اگر شما شرکتی دارید که شمش آهن، سرب یا نقره دارید، بهراحتی میتوانید از این نوع بازاریابی استفاده کنید. بازاریابی چریکی یکی از انواع بازاریابی است که به هوش و استعداد بالایی نیاز دارد. در واقع بازاریابی چریکی، به نوعی است که شما با حداقل صرف هزینه برای تبلیغات، بیشترین جذب مخاطب یا مشتری را خواهید داشت. در واقع در این روش، باید سعی شود که تأثیر زیادی را با استفاده از یک شوک بر روی مشتری داشته باشید تا بتوانید بهراحتی آن را مشتری دائمی خود بدانید.
بازاریابی فشار
یا بازاریاب از طریق ابزار تلفن نسبت به ارتباط با مشتریان اقدام میکند که معرفی کالا و ارائه اطلاعات از طریق تلفن خواهد بود. همه کشور های توسعه یافته دنیا، آموزش بازاریابی و فروش جدی گرفته شده است و در امر کسب و کار و بیزینس از مدلهای مختلف بازاریابی استفاده میکنند. بخصوص اگر در زمینه صادرات محصولات و کالاهای تولیدی خود فعال باشند، نوع بازاریابی آنها باید قوی و به گونهای باشد که بتوانند بر بازار کشورهای دیگر تسلط پیدا کنند.