نام مجله خبری بازاریابی اقیانوس آبی از استراتژی جهانی اقیانوس آبی گرفته شده است. به قوانین و قواعدی که هر فردی در زمینه بازاریابی بدان نیازمند است اصول بازاریابی می گویند. شما جهت برقراری ارتباط با مشتری نیازمند یادگیری نحوه برقراری این ارتباط هستید. نحوه ارتباط با مشتری، فن بیان، مدیریت فروش و … همگی را باید بر اساس اصول مشخصی انجام دهید که به آنها اصول بازاریابی می گویند. بازاریابی یعنی چی؟ هر کسب و کار برای برقراریارتباط با مشتریو آگاه کردن آن ها از ویژگی های محصول یا خدمت خود استراتژی اختصاصی را در پیش می گیرد که به آن بازاريابي Marketing می گویند. چالشهایی که شرکتهای استارتاپی با آن روبهرو هستند، با چالشهای شرکتهایی که کسب و کاری را تشکیل میدهند، متفاوت است، بهویژه زمانی که وارد عرصه بازاریابی میشوند.
- اگر زمان کافی ندارید، می توانید مقاله مارکتینگ چیست pdf را از طریق باکس آبی انتهای دانلود کرده و بعدا مطالعه کنید.
- این پلتفرم به شما کمک میکند تبلیغات گسترده، بازدیدی و اینفلوئنسری خود را خیلی سریع اجرا کنید.
- این کار را می توان با اصلاح یک وب سایت برای کسب امتیاز خوب در الگوریتم هایی که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه استفاده می کنند یا خرید جایگاه با کلمات کلیدی منفرد انجام داد.
- پاسخ به این سؤالات به تنظیم یک «استراتژی بازاریابی» منجر میشود.
در برخی موارد ممکن است شرکت مورد نظر تنها یک هدف نداشته باشد، یا اینکه هدف خود را به چند خرده هدف تقسیم کرده باشد. برای اینکه بازاریابی شما نتیجه بهتری داشته باشد در ابتدا اهداف خود را به طور کامل بررسی کرده و سپس به میزان اهمیت هر کدام آنها را درجهبندی کنید. اگر در چنین شرایطی تکنیکهای لازم را به کار ببرید، میتوانید هزینه مورد نظر را به 60 میلیون تومان هم کاهش بدهید. مورد گفته شده به درستی نشاندهنده این نکته است که بازاریابی موفق به معنای هزینه بیشتر نیست!
برای افزایش آگاهی از برند
از این رو آشنایی با مراحل بازاریابی و نحوه به کارگیری در زمینه فروش به یکی از اصول کلیدی در راستای موفقیتهای شغلی و اقتصادی مبدل شده است. شاید بهتر باشد که بازاریابی را از فروش تفکیک کنیم، چرا که بازاریابی به معنای تبلیغ و معرفی محصول به مخاطبان و یافتن مشتری واقعی است. در صورتی که تیم بازاریابی و تیم فروش از یکدیگر مجزا باشد و به گونه ای باشند که یکدیگر را تکمیل نمایند قطعا شرکت فروشی موفق را خواهد داشت. اگر از روش های صحیح استفاده گردد مشتریان زیادی جذب و فروش شرکت افزایش خواهد یافت. در این روش شرکت به جای فروش محصولات خود به دیگران محصولات خود را ارتقا داده و به کارمندان خود می فروشد.
مرحله 5: طراحی استراتژی بازاریابی
اینها برندهایی هستند که به ندرت تبلیغ میکنند و در عین حال از آگاهی و ویژگیهای چشمگیر برند برخوردار هستند. در اصل میتوان گفت که تبلیغات تنها یکی از حوزههایی است که توسط بازاریابان تحت پوشش قرار میگیرد. برای رشد و توسعه کسب و کار خود نیاز به راهنمایی دارید؟ فرم زیر را تکمیل کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس بگیریم.
نتایج را زیر نظر بگیرید تا تعیین کنید کدام استراتژی موثرتر است. به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید تا بودجه را تنظیم کنید و پول را از کمپین هایی که کار نمی کنند را به استراتژی هایی که کار می کنند منتقل کنید. هنگامی که توصیفی از مصرف کننده ایده آل داشتید، تعریف کنید که چگونه محصولات شما یک نیاز یا خواسته را در آن گروه برطرف می کند. تعیین قیمت فرض کنید باید قیمت یک جفت کفش یک تختخواب بچه و یک پتو را به بهترین شکل بیابید. همچنین فرض کنید رییس یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ هستید و هزاران قلم جنس، از اسباب بازی گرفته تا لوله پلاستیکی عرضه می کنید.