نتفلیکس 300 کارمند دیگر را اخراج کرد

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «امروز ما متأسفانه حدود 300 کارمند را رها کردیم. “در حالی که ما به سرمایه گذاری قابل توجهی در تجارت ادامه می دهیم، این تنظیمات را انجام دادیم تا هزینه های ما مطابق با رشد درآمد آهسته تر ما افزایش یابد.”

اگرچه این سرویس پشتیبانی شده از تبلیغات می تواند درآمد را افزایش دهد، برخی از تحلیلگران وال استریت هشدار داده اند که می تواند پایگاه کاربران فعلی نتفلیکس را نیز آدم خوار کند، زیرا مشترکان فعلی با قیمت پایین تر معامله می کنند.

ماه گذشته، نتفلیکس 150 کارگر از جمله کارکنان شاغل در Tudum را که بخشی از بخش بازاریابی این شرکت بود، اخراج کرد.

در ماه آوریل، این شرکت اعلام کرد که 200000 مشترک خود را از دست داده است و گفت که پیش بینی می کند دو میلیون دیگر را در سه ماهه دوم سال جاری از دست بدهد. در مجموع نزدیک به 222 میلیون مشترک دارد. قیمت سهام این شرکت که در سال جاری حدود 70 درصد کاهش یافته است، روز پنجشنبه اندکی کاهش یافت.

برای رسیدگی به مشکلات مالی این شرکت، نتفلیکس گفته است که سطح اشتراکی با قیمت پایین‌تر را معرفی می‌کند که شامل تبلیغات می‌شود. این تصمیم یک محور استراتژیک مهم برای این شرکت است که سال ها پذیرش تبلیغات را رد کرده بود. مدیران این شرکت گفته اند که امیدوارند مدل تبلیغاتی را تا پایان سال جاری معرفی کنند و نتفلیکس در حال مذاکره با چندین شرکت است که ممکن است به توسعه تجارت کمک کنند.

نتفلیکس 300 نفر را روز پنجشنبه اخراج کرد، دومین ماه متوالی که غول استریمینگ کارمندان خود را به دلیل مواجهه با کاهش رشد مشترکین و کاهش قیمت سهام کاهش داد.

تحلیلگران بانک آمریکا در یادداشتی نوشتند: «سطوح تبلیغات می‌تواند به عنوان راهی برای مصرف‌کنندگان در همه گروه‌های درآمدی باشد تا بودجه پخش خود را با معامله کردن برای اشتراک در یک سرویس اضافی افزایش دهند، که به نفع رقبای نتفلیکس بسیار بیشتر از خود نتفلیکس است». سرمایه گذاران در روز پنجشنبه



منبع