در همان زمان، خواربارفروشان و فروشگاه های بزرگ تحت فشار پلتفرم های تجارت الکترونیکی مانند آمازون قرار گرفتند. آنها با افزایش پیشنهادات برند فروشگاه خود و همچنین درخواست از شرکت هایی مانند Procter & Gamble برای کاهش قیمت کالاهای با نام تجاری پاسخ دادند.
“من از دیدگاه مصرف کننده فکر نمی کنم که آنها مانند “اوه، ما اهمیتی نمی دهیم.” ما به این موضوع اهمیت می دهیم.» خانم کاتالدو گفت. “فقط این است که ما ابزارهای کمتری در حال حاضر برای انجام بازی داریم.”
یک انگیزه ارجمند
اما آنچه که کوپنهای جدی را خوشحال کرد، تولیدکنندگان را ناامید کرد، زیرا تمرکزشان بر این است که مردم چیزهایی را بخرند که در غیر این صورت نمیتوانستند بخرند، و به افرادی که به هر حال محصول را میخرند، تخفیف نمیدهند. به همین دلیل است که برندها شروع به عقب نشینی از تبلیغات و محدود کردن تعداد کوپن هایی کردند که می توان در یک سفر مورد استفاده قرار داد.
جیل کاتالدو استاد کوپن است.
به نظر میرسد یک شبه، زنجیرههای تامین درهم و برهم و شلوغی از ادارات به خانهها، مصرفکنندگان را ناامید کرده تا هر چیزی را که به دستشان میرسد بخرند. ترجیحات برند از پنجره بیرون رفت. وقتی تورم در سال گذشته شروع به افزایش کرد، نه تنها خردهفروشان در نگهداری قفسهها با مشکل مواجه شدند، بلکه حتی مطمئن نبودند که بتوانند قیمتها را تا زمان انقضای کوپنها ثابت نگه دارند.
استفاده از حتی کوپن های دیجیتال در سال 2020، برای اولین بار، قبل از بازگشت مجدد کاهش یافت. در حالی که بیشتر آنها به یک خردهفروش خاص متصل هستند، صنعت کوپن در حال کار بر روی یک استاندارد جهانی است که به خریداران اجازه میدهد کوپنهای دیجیتال را در هر خردهفروشی که ثبتنام میکنند، بازخرید کنند.
ایمی انگلرت، مدیر استراتژی مشتری برای شرکتهای کالاهای بستهبندی مصرفی در Valassis، که اکنون بخشی از شرکتی به نام Vericast است، میگوید: «آنها میخواهند بهترین معاملات را دریافت کنند تا در قفسه رقابتی باشند. کاری که در نهایت انجام میشود محدود کردن بودجهای است که تولیدکنندگان باید اهرمهایی مانند ارائه یک کوپن را بکشند.»
در عین حال، تلفنهای همراه انواع مشوقهای دیگر، از جمله پاداشهای بازگشت نقدی، امتیازاتی را که میتوان برای اعتبار فروشگاه و جوایز مسابقه پسخرید کرد، ممکن کرده است.
آقای پارکس گفت: “بعضی از آنها طوری رفتار می کنند که انگار داریم دزدی می کنیم یا چیزی از آنها می گیریم.” «آنها نمی خواهند با آن همه کوپن کاغذی سر و کار داشته باشند، آنها خیلی دردسر دارند. با دیجیتال، همه چیز به طور خودکار خاموش می شود. (در حالی که تنها 5 درصد کوپن های توزیع شده دیجیتال هستند، طبق گفته Inmar، حدود یک سوم کوپن های بازخرید شده را تشکیل می دهند.)
نویسندگان نوشتند: «کاهش استفاده از کوپن ها و کاهش نرخ بازخرید نشان دهنده یک تغییر اساسی در رفتار خرید مصرف کننده است. آنها افزودند: “ما این را به عنوان شواهد اضافی می دانیم که کاهش حساسیت قیمت نشان دهنده یک روند سکولار طولانی مدت است.”