چه زمانی عطر از رابطه جنسی متوقف شد؟


وقتی در سال 2001 یک عطر جدید ایو سن لوران عرضه شد، تام فورد، مدیر خلاق خانه در آن زمان، یک مهمانی پر شور در بورس اوراق بهادار پاریس برگزار کرد و در آنجا مجموعه‌ای از مدل‌های برهنه را در یک پلکسی غول پیکر به نمایش گذاشت. ظرف این عطر Nu نام داشت، فرانسوی به معنای “برهنه”.

لیندا ولز، را سردبیر موسس Allure و یک مهماندار، مهمانی آقای فورد را به یک «آکواریوم انسانی» تشبیه کرد که مملو از مدل‌هایی بود که در لباس‌های زیرشان «در موردشان می‌چرخند». مثل یک گودال توپ بود که می‌توان در جشن تولد کودکان پیدا کرد، به جز بزرگ‌تر، مشروب‌شده از الکل و مملو از بزرگسالان تقریباً برهنه.

خانم ولز گفت: «همه این اجساد بودند. «این همه گوشت بود. مثل عیاشی بود.»

چنین رویدادی امروز غیرقابل تصور به نظر می رسد، و نه فقط به این دلیل که لذت گرایی کنترل نشده پس از #MeToo تابو شد. کل ایده‌آل بازاریابی تغییر کرده است: اکثر طراحان و برندها از رابطه جنسی برای فروش عطر استفاده نمی‌کنند – و مردم عطر را برای داشتن رابطه جنسی نمی‌خرند.

برای چندین دهه، بازاریابی پیرامون عطر، اغواگری را در اولویت قرار داد. عطر روشی در بطری برای کمک به شخصی برای یافتن همسر بود، ساختاری که به نظر می رسد بسیار بی ربط به نظر می رسد زیرا اکنون برنامه های دوستیابی داریم، راهی کارآمدتر و ثابت برای یافتن شریک زندگی نسبت به اینکه کسی بوی شما را بگیرد و عاشق شما شود.

خانم ولز گفت: «این واقعا قدیمی و به نوعی توهین آمیز به نظر می رسد. اکنون همه ما احساس می کنیم، این تبلیغ کننده قرار است به من بگوید که من باید چه احساسی داشته باشم یا به خاطر عطر آنها می خواهم رابطه جنسی داشته باشم یا به دلیل عطر آنها می خواهم تبدیل به یک شیء شوم؟

امروزه برندها در مورد عطرها از نظر مکان ها و اینکه چگونه احساسی را در کاربر ایجاد می کند صحبت می کنند. برندهای کوچک‌تر و خاص عطر مانند Byredo یا Le Labo به عنوان «جنسیت خنثی» تبلیغ می‌شوند. این برندها با ساختارهای جنسیتی قدیمی و پیام‌های منحصر به فرد در مورد جنسیت و گرایش جنسی بازی نمی‌کنند. این رقابتی نیست که عطر برای آن جذاب‌ترین عطر باشد. این در مورد آن است که می توان قوی ترین ارتباط عاطفی را ایجاد کرد.

به گفته راشل هرتز، عصب شناس و نویسنده «بوی هوس: کشف حس اسرارآمیز بویایی ما»، عطر از «موضوعات مستقیم» بازاریابی مانند قدرت یا سکس به تشویق به «سفر شخصی» تبدیل شد.

این سفر می تواند در مورد خود توانمندسازی یا بهترین “شما” بودن باشد، چیزی که گلوسیر با Glossier You می فروشد. با توجه به وب سایت آن، این عطر “بدون توجه به اینکه در کجای تکامل شخصی خود هستید با شما رشد می کند” زیرا “یک محصول نهایی نیست”. به تو نیاز دارد.»

عطرهای دیگر مشتریان را به سفری متفاوت می برند. شب‌های هارلم از World of Chris Collins کاربران را به یک اسپیکر با نت‌هایی از مشک و رام که تداعی‌کننده سیگار برگ، مشروبات الکلی بالا و زندگی شبانه دهه 1920 است، می‌برد.

بنابراین، چه زمانی عطر از رابطه جنسی متوقف شد؟

فرهنگ، بیش از هر چیز، گسترده ترین تأثیرات را بر صنعت عطرسازی، به ویژه در پنج سال گذشته، داشته است.

به طور سنتی، عطرها برای مردان یا زنان طراحی می شدند – به ندرت هر دو – با کمپین های چند میلیون دلاری که هنجارهای جنسیتی سنتی یا تصاویر بیش از حد جنسی را به تصویر می کشیدند. تبلیغات Calvin Klein Eternity از دهه 1980 با کریستی تورلینگتون و اد برنز را به خاطر دارید؟ در مورد کمپین شرم آور Gucci Guilty از سال 2010 با ایوان ریچل وود و کریس ایوانز چطور؟ هر دو در فضای فرهنگی امروزی نابهنجار به نظر می رسند.

نسل جوان‌تر با تفاسیر روان‌تر از جنسیت، گرایش جنسی و روابط عاشقانه، گفتگو را رهبری می‌کند. «جنسیت خنثی» و «بدون جنسیت» به مفاهیمی رایج تبدیل شده‌اند که جزء مد، آرایش و عطر هستند و دیگر در حاشیه نیستند.

افزایش در عطرهای تک جنسیتی و بدون جنسیت به دنبال داشت. در واقع، بسیاری از برچسب‌های تخصصی و حرفه‌ای که جذابیت گسترده‌ای پیدا کرده‌اند، هرگز جنسیت را به عطرهای خود اختصاص نداده‌اند. Byredo از زمانی که بن گورهام این خط را در سال 2006 تاسیس کرد، عطرهای خود را به صورت یونیسکس به بازار عرضه کرد. همین امر در مورد Le Labo، Escentric Molecules، DS & Durga، Malin + Goetz و Aesop صدق می کند.

کریس کالینز، بنیانگذار و مدیر اجرایی World of Chris Collins گفت: “جنسیت، ملیت، گرایش جنسی شما – مهم نیست.” همه 12 رایحه این برند چهار ساله بدون جنسیت هستند. او گفت: «نباید تمایزی وجود داشته باشد.

برای نیروگاه‌های عطرهای جهانی، جنسیت و عشق هنوز برای جذابیت جریان اصلی ضروری هستند. در حالی که کمپین‌های تبلیغاتی دیور آشکارا جنسی نیستند، این برند ایده‌آل‌های زنانه متمایز را از طریق کمپین‌های بانوی خانم دیور ارائه می‌کند، که ناتالی پورتمن از سال 2011 نشان می‌دهد، و همچنین تبلیغات طلایی‌شده J’Adore Dior، که در آن شارلیز ترون یک الهه یونانی را کانالیزه کرده است. 18 سال.

خانم هرتز گفت: «عاشقانه لزوماً گذرا نیست. او توضیح داد که این بازنمایی‌های عاشقانه است که انتزاعی‌تر هستند، زیرا «چیزها کمتر از یک دهه پیش به صورت دگرجنس‌گرا تعریف می‌شوند».

در طول همه‌گیری، با بسته شدن فروشگاه‌ها و محدودیت‌هایی برای آزمایش عطر قبل از خرید، سوزان سابو، 45 ساله، از Levittown، Pa.، برای درمان خود عطر «نابینا» خرید. اولین عطری که او سفارش داد Jasmine Rouge از Tom Ford Beauty بود که از طریق یک آگهی آنلاین آن را کشف کرد.

خانم سابو، نویسنده کمک هزینه در یک دبیرستان فنی، گفت: «هیچ چیز حسی یا جنسی در آن وجود نداشت. “این خیلی ابتدایی بود – توصیفی از رایحه بود. احساس می‌کردم یک زن جدید هستم که عطر را در اطراف خانه‌ام می‌پوشد. احساس می کردم یک میلیون دلار هستم.»

مجموعه عطرهای خانم سابو تام فورد رشد کرده و شامل گیلاس گمشده، سول بلان، جیر سفید و هلوی تلخ می شود. او گفت: «اینطور نیست که ما در بخش ثروتمند شهر زندگی کنیم. ما مادران طبقه متوسطی هستیم که استرس داشتیم.

ریچل تن برینک، شریک عمومی Red Bike Capital و بنیانگذار خط عطر Scentbird، چندین سال پیش دید که مشتریان شروع به اتخاذ این ذهنیت کردند.

بیشترین پاسخ از یک نظرسنجی در سال 2015 که از مشتریان Scentbird پرسیده بود که چرا عطر استفاده می‌کنند، این بود که “این عطر چه حسی به من داد”. خانم ده برینک گفت که جذب جنس مخالف شماره 6 یا 7 بود.

برخی دیگر از عطر به عنوان وسیله ای برای بیان خود استفاده می کنند. Carys Bassett، مشاور فناوری اطلاعات و متخصص امنیت سایبری از Bath، انگلستان، عطر می‌پوشد تا برجسته شود، مانند کت یا کفش.

خانم باست، 37 ساله، گفت: “من دوست دارم بعد از خروج از اتاق، حضورم تداوم داشته باشد.” “من آنقدرها درگیر رابطه جنسی نیستم. من دوست دارم بیانیه ای بدهم.»

برندهای کوچکتر و مستقل اغلب در رویکرد خود به ساخت عطر، برجسته کردن مواد و یادداشت های فردی یا استفاده از یک داستان برای جذب مشتری خلاق تر هستند. عطرها اغلب قوی‌تر، پررنگ‌تر و گران‌تر از عطرهای فروشگاه‌های بزرگ مترادف با «هدیه رایگان با خرید» هستند.

لاریسا جنسن، تحلیلگر صنعت زیبایی در گروه NPD می گوید: «رایحه های دست ساز همیشه بیشتر به رایحه و نت ها و مواد تشکیل دهنده می پردازند و کمتر به تصویر می پردازند. او گفت که بطری های عطر با لیمو، پرتقال یا اسطوخودوس «توصیف کننده های بصری» هستند که مردم را به سمت خود می کشاند. “شما به تبلیغی نگاه نمی کنید که فقط باسن برهنه یک مرد داشته باشد.”

دینا فنلا، معلم آموزش ویژه 50 ساله در لاس وگاس، به دنبال عطرهای منحصر به فرد است. او عطر تولید انبوه را دوست ندارد به همان دلیلی که هتل های بزرگ را دوست ندارد: عطری که به نظر عمومی می رسد.

خانم فنلا گفت: «من شروع به انتخاب عطرهای کوچک و دست ساز کردم که ترکیبات خالص و عجیب‌تری داشتند.

علاقه او به عطر به قبل از همه گیری بود. او عطرسازان مستقلی مانند Sage Goddess و جامعه آنلاین House of Oshun را کشف کرد که موسس آن، Lulu Eye Love، آن را می سازد. رایحه مورد علاقه او، خفه شو و مرا ببوس.

برای خانم سابو، Maison Francis Kurkdjian ورودی او به دنیای عطرهای گران قیمت بود. این برچسب، از طریق همکاری با Baccarat، شهرت ویروسی TikTok را به دست آورد.

او گفت: «البته من باکارا روژ 540 دارم، انگار همه باید این را بدانند. خانم سابو این عطر را در TikTok کشف کرد و دو بطری، یک ادو پرفیوم 300 دلاری و یک “پرفیوم اضافی” 425 دلاری غلیظ تر خرید، زیرا در یک بررسی یوتیوب گفته شده است که “شما در هر رستوران سطح بالا در منهتن این عطر را حس خواهید کرد.”

او به شوخی گفت: “در آن زمان ما حتی نمی توانستیم به یک رستوران برویم.” «ما از DoorDash سفارش می‌دادیم.»

قبل از همه گیری، خانم سابو هرگز بیش از 100 دلار برای یک عطر خرج نکرده بود.



منبع