اجرای استراتژیهای شخصیسازی نیازمند تلاش فراوان و شناسایی دقیق نیازهای مشتری است. تولید محتوای شخصیسازی میتواند پنج تا هشت برابر ROI در هزینههای بازاریابی باشد که ارزش آن را دارد که روی آن سرمایهگذاری انجام شود. آخرین موردی که لازم است حتما به آن توجه کنید، جذب مستمر مخاطب است. شما باید بازاریابی خود در دنیای مجازی را به گونهای طراحی کنید که بتوانید مخاطب را برای مراجعات و خریدهای بعدی حفظ کنید! توجه به این مرحله نیز بسیار ضروری و برای توسعه فعالیت شما حیاتی است. برای مثال، حتما برای شما هم پیش آمده است که محصولات یا خدماتی را از طریق پیجهای اینستاگرامی خریداری کنید.
- روشهای متریک تاثیر استراتژیهای مشخص را ارزیابی نموده و سرمایهگذاری با نرخ بازگشت بالا را تضمین میکند.
- در نتیجه رضایت مشتری به فاصله میان آنچه که وی انتظار داشته و آنچه که بهطور واقعی تجربه کرده است، بستگی دارد.
- همچنین در مورد فعالیتهای رقبا و اینکه مشتریان هدف چه دیدگاهی نسبت به رقبا دارند، اطلاعات جمعآوری میکند.
- دوره مشتری منفعل سپری شده و افزایش مشتریان صاحب قدرت منجر به ایجاد تغییراتی اساسی در نقش بازاریابی در دنیای کنونی شده است.
- بازاریاب های سنتی همچنان بهترین روش را تبلیغات محیطی یا تبلیغات تلویزیونی می دانند، تبلیغاتی که امروزه هزینه های بسیار بالایی دارند.
مجله خبری بازاریابی های بازاریابی سنتی را در بالاتر اشاره ای کردیم و دانستید در این نوع بازاریابی، روش هایی نظیر تبلیغات تلویزیونی، پخش تراکت، پخش مطالب در روزنامه ها و .. تا اینجا تقریبا مزیت های بازاریابی مدرن بر بازاریابی سنتی را اشاره کردیم، حال می خواهیم به مزیت و برتری بازاریابی سنتی نسبت به مدرن بپردازیم. مهم ترین مزیتی که بازاریابی سنتی نسبت به بازاریابی مدرن دارد، این است که سابقه بیشتری دارد و افراد استفاده زیادتری از آن کرده اند.
تفاوت های میان بازاریابی مدرن و بازاریابی سنتی
این روزها با پیشرفت سریع تکنولوژی و تولید محصولات جدید به بازار های مختلف، به منظور ثبات در نزد رقبا شیوه های مدرن بازار یابی را به کار بسته اند. برخی از مشتریان هم بسیار مشکل پسند می باشند و تمایل دارند هزینه بالایی بپردازند تا بتوانند محصولات با کیفیت خاص خریداری کنند. پس شما می توانید میانگین فروش و درآمد فروش خود را با ارائه یک محصول و یا خدمات جامع تر افزایش دهید و یا اینکه می توانید چندین محصول را در قالب یک بسته پیشنهادی با قیمتی متفاوت به مشتری های مشکل پسند ارائه کنید. این روزها با پیشرفت سریع تکنولوژی و تولید محصولات جدید به بازار های مختلف، به منظور ثبات در نزد رقبا شیوه های مدرن بازاریابی را به کار بسته اند. شما میتوانید به کمک بازاریابی دیجیتال بهترین نتایج را رقم بزنید.
همین حالا نظر خود را ثبت کنید:
بر اساس ارقام Marketo، ۷۶ درصد از شرکتهایی که اتوماسیون بازاریابی را پیادهسازی میکنند، در سال اول بازده سرمایهگذاری خود را به دست میآورند. نهتنها این، بلکه ۴۴ درصد از آنها تنها ظرف شش ماه بازدهی را مشاهده میکنند. بازاریابان مدرن ذاتا چابک هستند و دائما خود را با فناوریها و رفتارهای در حال تغییر وفق میدهند.
برای موفقیت در مدیریت بازاریابی مدرن لازم است از تکنولوژی روز استفاده کنیم. در این بازار پررقابت و چالشهای رو به افزایش بازاریابی ،حضور منفرد در بازار برای محصولات تکنولوژیکی بسیار دشوار است. قدرت درک و قضاوت هنوز خصیصه هایی بااهمیت از نقش انسانها در مباحث بازاریابی و مارکتینگ است. شرکت ادوبی با وجود اطلاع از اهمیت ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، از برگزاری رویدادها و همایش های زنده غافل نماینده است. در این همایشها، نقاط ضعف یا چالشهایی که از چشم بازاریابان دیجیتال خود پنهان مانده ، مورد بحث و بررسی قرار میگیرد. البته با وجود همه ابزارها و داده های علمی، هنوز نیاز به هنر تلفیق بهینه بازاریابی و مدیریت مشتریان هست.