شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، تویتتر، اسنپچت و … یکی از کانالهای قدرتمند بازاریابی است که میتوانید بصورت مستقیم برروی مشتری تاثیر بگذارد. برای شروع بازاریابی شبکههای اجتماعی اول باید شبکه اجتماعی محبوب و پراستفاده کشور مقصد را شناسایی کنید. پتانسیلها و تکنیکهای بازاریابی در آن شبکه اجتماعی را مرور کنید و شروع به تولید محتوا برای جذب مخاطب کنید. داشتن SSL، امکان پشتیانی ۲۴ ساعته، تعبیه صفحات تماس با ما، نمایش نظرات مشتریان، تولید محتوا و … که یکی از بهترین روشها نمایش پویایی و فعالیت کسبوکار شماست. این پویایی و فعالیت را میتوانید با تولید محتوای مناسب به مخاطبانتان نمایش دهید.
- گاهی اوقات تنها نمایش یک تبلیغ برای متقاعد کردن افراد برای خرید یک محصول کافی نیست.
- از طرف دیگر اگر یک معامله مقدماتی ویژه اجرا میکنید، بهتر است از پست “Offer” استفاده کنید.
- حال اگر یک بازاریاب اینترنتی باشید باید چه کار کنید؟ شما کار خود را به بهترین حالت ممکن می بایست انجام دهید و در برنامه خود پیشرفت ها و چشم اندازهای وب سایت را بیان نمایید.
- در تبلیغات وابسته به جستجو این امکان را خواهید داشت تا تبلیغات در گوگل داشته باشید تا متنهای تبلیغاتی خود را در معرض دید کاربرانی بگذارید که با استفاده از کلمات کلیدی مورد انتخاب شما اقدام به جستجو میکنند.
این موضوع بدون برنامه ریزی دقیق و مستمر محقق نخواهد شدو درواقع تولید محتوای بدون برنامهریزی، کسب و کار را باشکست مواجه خواهد کرد. برای آنکه نام برند و کسب و کار خود را بوسیلهی محتوای تولیدی در ذهن مخاطب ماندگار کنیم بهتر آن است که از تصاویر و ویدیوها در این راه استفاده نماییم. در بازاریابی ویروسی انگیزههایی در ارسال محتوای آنلاین-قسمت اول، به بررسی عوامل مهم یعنی انگیزهی کاربران اینترنتی جهت دریافت اطلاعات از محتوای آنلاین پرداختیم. سپس در بازاریابی ویروسی انگیزههایی در ارسال محتوای آنلاین-قسمت دوم با بیان روش های تحقیق و پارامترهای مهم در انگیزش افراد و اقبال بازاریابی ویروسی پرداختیم.
آموزش نصب CuteFTP و استفاده از آن
هر قدر مجله خبری بازاریابی اینترنت و کاربران وب بیشتر افزایش پیدا میکند، رقابت بین کسبوکارهای مختلف در این فضا شدیدتر میشود. با وجود این اگر هر کسبوکاری مشتری خود را به خوبی بشناسد، با داشتن استراتژی مناسب میتواند در فضای وب، بازاریابی آنلاین خود را به صورت موثر انجام دهد و با ارائهی ارزش منحصربهفرد، لیدهای مناسب و زیادی جذب کند. در گوگل کیورد پلنر هم امکان فیلتر کردن بر اساس کشور، زبان، شبکه جستجو، بازه جستجو وجود دارد. کیورد پلنر اطلاعات مختلفی مانند کلمات کلیدی مرتبط، میزان جستجو، ضریب سختی و … را ارائه میکند که برای شروع بازاریابی محتوایی اطلاعات حیاتی محسوب میشود. چالشهای مختلفی برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد که باید آنها را پشت سر بگذارید.
بازاریابی اینترنتی به چه معنا است؟
درس سوم به برندینگ اختصاص دارد و جایگاهسازی برند و توسعه و هویت برند از جمله مباحث مهم این درس به شمار میآیند. آمادگی برای مذاکره و فرآیند آن، مباحث مهم درس چهارم این آموزش را تشکیل میدهند. مشتریمداری در درس پنجم بررسی میشود و ویژگیهای سازمان مشتریمدار در همین درس مرور خواهد شد. آثار و عواقب نارضایتی مشتری و فرآیند مدیریت سکوت مشتری در درس ششم مورد بررسی قرار میگیرد. درس هفتم نیز به شکایتهای مشتری و راههای برخورد با شکایات مشتریان اختصاص دارد. باید روش یا روشهایی را انتخاب کنید که سبب دستیابی شما به مخاطب هدف شود.
«سهیل بحرکاظمی» دانشآموخته کارشناسی ارشد رشته مهندسی نفت از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران است. به عکاسی و شیمی آلی علاقه دارد و تا امروز تولید مطالب متنوعی از مجله فرادرس را در حوزههای شیمی، هنر و بازاریابی به عهده داشته است. او اکنون به عنوان دبیر ارشد مجله علمی-آموزشی فرادرس فعالیت میکند.