همانطور که گفتیم، بهره گرفتن از شبکههای اجتماعی در بازاریابی و عرضه و فروش محصولات یا خدمات تأثیر بسیار زیادی در موفقیت کسب و کارها دارد. امروزه با گسترش استفاده از اینترنت و خدمات مبتنی بر آن، دستهبندیهای جدیدی در مشاغل و نحوه ارائه خدمات و فروش محصولات در سراسر دنیا به وجود آمده است. با یادگیری اصول و تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی و رعایت قواعد و قوانین آن، میتوانید به اهدافی مانند افزایش فروش و رشد و پیشرفت کسب و کار دست پیدا کنید. پس از مشخص کردن اهداف بازاریابی شبکههای اجتماعی، باید مخاطبان خود را بیابید. بدون حمایت مخاطبان، استراتژی بازاریابی به نتیجههای مطلوب کسب و کار نمیرسد. به همین دلیل باید استراتژی بازاریابی شبکههای اجتماعی خود را حول محور مخاطبان طراحی کنید.
تکنیک مشتری مداری
بیش فروشی عبارت است از ترغیب مشتریان به خرید یک محصول با کیفیت بالاتر نسبت به محصول مورد نظر، در حالی که فروش متقابل مشتریان را به خرید اقلام مرتبط یا مکمل دعوت می کند. اگرچه اغلب این دو مفهوم به جای یکدیگر استفاده می شود اما مزایای متمایز دارند و می توانند در کنار هم موثر باشند. تکنیک های فروش با فشار بالا آنهایی هستند که سعی میکنند مشتری را بدون رضایت واقعی مجبور به خرید چیزی کنند.
استراتژیهایی برای افزایش فروش در شرکت های تولیدی و صنعتی
برداشتهای اول مهمترین قسمت در نظر مخاطب است، احترام خود را به مشتری نشان دهید و همان طور که منظورتان است صحبت کنید در واقع نیاز به صحبتهای قلمبه و اغراق آمیز ندارید بنابراین راحت با مخاطب خود حرف بزنید. به بازاریابی و فروش خود به عنوان یک شغلی که مجبور به انجام آن هستید نگاه نکنید. هرچه روش سادهتری در پیش بگیرید درک آن برای مشتری راحتتر خواهد بود. این کارها را با دقت انجام دهید و دستمزد خود را در فروش بگیرید. حتی اگر یادداشت برداری کنید نیز بسیار در روند فروش شما موثر خواهد بود. بهتر است هر از گاهی این کار را از صحبتهای مشتری هنگام بازاریابی خود انجام دهید.
مطالب مرتبط
آنچه در فروش اهمیت فراوان دارد، این است که ما بدانیم تکنیکهای فروش(ابزارهای فروش) صرفا به صورت یک ابزار عمل می کنند تا فرآیند فروش ما تسهیل شود. اگر ما کل فرآیند فروش را درست انجام نداده باشیم، آن ابزار کمک شایانی به ما نخواهدکرد. کلاسها و دورههایی برای یادگیری فروش، مدیریت فروش، فن بیان و… نیز امروزه در حال برگزاری هستند که حتی میتوانید با شرکت در این دورهها استعداد فروش خود پرورش داده و به تجربیات خود بیافزایید. شما باید چیزی برای دوست داشتن به مشتریان خود ارائه بدهید تا در بازاریابی و تبلیغات موفق باشید.
- اگر شما بیش از حد خودتان را مشغول کار کرده اید باید بیشتر اوقات به بازگشت سود هم توجه کنید.
- درسهای آموزش اصول بازاریابی دیدار در بیست و پنج قسمت تدوین شده است.
- از این گذشته، بازارهای مجاور باعث میشوند کیفیت کالا یا خدمات و همچنین ذهنیت خاص نسبت به برند شما حفظ شود.
- در برنامه ریزی فروش بایستی ترکیبی از پارامترهای فردی و تیمی فروشندگان در نظر گرفته شود.
- برای افزایش فروش شرکت تولیدی و صنعتی خودتان در دوران رکود اقتصادی، تحریمها و کرونا، از این تکنیکها استفاده کنید.
- این کار میتواند بهسادگی گذاشتن هشتگ در توئیتر یا سوال و جواب در وبسایتهایی مانند Quora باشد؛ یا برعکس به پیچیدگی ایجاد کردن یک شبکه پشتیبانی کامل برای کالاها.
اینستاگرام به طور معمول به عنوان یک کانال مجله خبری بازاریابیی شناخته نمیشود؛ اما وقتی از آن در راستای برند سازی استفاده میکنید، پایگاهی از دنبال کنندگان میسازید که میتوانید گهگاه از آن برای معرفی محصول استفاده کنید. این برنامه قادر است تا ترافیک سایت را در صفحهی محصول بالا ببرد. به عقیده کاتلر بازاریابی نیازها و خواستههای برآورده نشده را شناسایی، اندازه و پتانسیل بازار را تعریف و اندازهگیری میکند. همینطور مشخص میکند که شرکت به کدام بخشها خدماترسانی بهتری خواهد داشت و باعث میشود که خدمات و محصولات متناسب با بازار طراحی شود. یک راه سرگرم کننده برای ترویج و تبلیغ یک کسب و کار، نوشتن یک گزارش خبری است که در آن برخی از چیزهای ارزشمندی را که برای سازمان رخ داده است برجسته می کند.