مشتریان بالقوه مشتاقی که دوست دارند محصول شما را به رایگان دریافت کنند. حالا باید آنها را ترغیب کنید تا برای خرید محصول یا خدمات شما اقدام کنند. در ادامه می خواهیم چند تکنیک فروش و بازاریابی را برایتان توضیح دهیم. دوست دارید صاحب کسب و کار خودتان باشید و خودتان مشخص کنید که کجا، کِی و با چه کسانی کار کنید؟ بدون تردید اغلب ما چنین رویای زیبایی را در سر میپروانیم اما از تبدیل کردن آن به واقعیت واهمه داریم. چرا؟ برای داشتن یک کسب و کار مستقل باید آماده ریسک کردن باشید، از محدوده امن خود خارج شوید و با چالشها و موانع بسیاری دست و پنجه نرم کنید. اعتماد به نفس، سومین عامل بسیار مهم در نگرش مثبت و فعال نسبت به رویدادها و اتفاقات پیرامون است.
- به علاوه شاید بتواند بهترین موقعیت مکانی فروش محصول را (چه در داخل کشور و چه در خارج از آن) مشخص کند.
- طبق یک نظرسنجی 66 درصد از افراد میخواستند داستانهای برندها درباره افراد «عادی» باشد.
- این تصمیم به خود شما بستگی دارد، اما حتی اگر بخواهید این کار را به صورت پاره وقت انجام دهید باید حداقل روزی 2 ساعت برای آن وقت در نظر بگیرید.
همچنین مجله خبری بازاریابی با انتشار پستهای مرتبط و پشت سر هم، داستان خود را از ابتدا تا انتها در چند بخش برای مخاطبان تعریف کنید. اگر میبینید تکنیکهایی که استفاده میکنید جواب نمیدهد، دلیل اصلی این است که پیش زمینههای ذهنی شما پیش زمینههای منفی است که نمیتوانید بر اساس آن پیشزمینههای منفی، مشتری را ترغیب کنید. آمادگی استفاده از ابزارها (تکنیکها) وجود ندارد، شما از آن ابزار (تکنیک) استفاده میکنید اما ابزار (تکنیک) کارایی خود را از دست میدهد. در واقع فروشنده از لحاظ ذهنی باید آمادگیهای لازم را داشته باشد. پس فروش یک پدیده کاملا ذهنی است، یعنی قبل از آن که من به سراغ مشتری بروم و مذاکرات فروش را شروع کنم، خودم محصول خودم را خریداری کرده باشم. اگر شما به سراغ مشتری میروید اما نمیتوانید چیزی به وی بفروشید و یا مشتری ترغیب به خرید نمیشود، مهم ترین دلیلش این است که خودتان راغب خرید محصول و یا خدمت خودتان نیستید.
باورهای اشتباه درباره فروش بازاریابی شبکه ای
انجام هر کاری بدون برنامهریزی قبلی میتواند باعث شکست خوردن کمپینهای شما در بازاریابی شبکههای اجتماعی شود. بنابراین، بهتر است از تقویم محتوایی برای سازماندهی و انتشار به موقع و مؤثر محتوای خود بهره بگیرید. تمرکز روی مشتریهای فعلی و حفظ آنها روشی مقرون به صرفه برای افزایش فروش شرکت تولیدی است. بر اساس بررسیهای انجام شده مشخص شده است که جهش 5 درصدی در حفظ مشتری میتواند درآمد شرکت را تا 95 درصد افزایش دهد.
بازاریابی اجتماعی/انجمنی (Community Marketing)
زیرا مشتری اعتماد خود را از دست می دهد و حس می کند که بدون شناخت از کیفیت کالا و خدمات خود در حال بازاریابی و فروش هستید. اگر مشتری احساس کند شما در مورد کالا یا خدماتی که درحال بازاریابی و فروش آن هستید، اطلاعات کافی ندارید، احتمال اینکه موفق به فروش شوید بسیار کاهش می یابد. کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسبترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند. تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم میرساند. یکی از روشهای معتبر کردن دامنه وبسایت (افزایش DA)، ساخت لینک در صفحات و سایتهایی است که معتبر هستند و رتبهبندی بالایی دارند؛ اما این کار چندان آسان نیست.
احترام به مشتری
به عبارت دیگر از آنجا که خرید مشتری بیشتر به صفحه دیجیتال منتقل شده است، همه بخشها در اطمینان از تبدیل نقش دارند. تکنیکهای فروش و بازاریابی با روشهای قدیمیدیگر در تجارت امروزه موثر واقع نمیشود. مشتریان بیشتر از هر زمان دیگری تحصیل کرده شدهاند و گزینههای زیادی را برای فروش طی تحقیقات بسیار کشف میکنند و در عین حال در تحمیل کردن اجناس و محصولات خود به دیگران متنفر هستند. قبل از هر چیز، فروش مدرن حول هنر ارتباطات و یافتن سود متقابل میچرخد. آیا میدانید تکنیک فروش چیست؟ با خواندن ادامه این مطلب علاوه بر آگاهی نسبت به این تکنیکها، میتوانید آنها را امتحان کنید تا ببینید کدام یک مناسب کسب و کار شماست.